Fényszóró, visszapillantó tükör, az emissziós normákat teljesítő kipufogó, rendszámvilágítás, stb... Ezek olyan alkatrészek az új Aprilia RSV4 Factory-n, melyek valószínűleg már a szalonban lekerülnek a frissen átadott kétkerekűről, hiszen ez a gép egyértelműen a pályára termett.

rsv4
Mint egy 250-es sportmotor, olyan kecses az Aprilia Superbike gépe

A megújult modell típusneve mögött a "THM" jelzést találjuk mely nem egy elektronikát, hanem egy komplett csomagot takar: megtalálható benne a különböző gumiabroncsokhoz hangolható kipörgésgátló, az AWC névre keresztelt, a folyamatos egykerekezést megakadályozó elektronika, és a gázelvételt illetve a kuplung használatát nélkülöző gyorsváltó is.

rsv4

A 65 fokos hengerszögű, V4-es erőforrást nem gázbovdennel, hanem Ride by Wire rendszer segítségével vezérelhetjük, mely minden fordulatszám-tartományban az optimális keverékképzésért felel, figyelembe véve a motor pillanatnyi használatát és a környezeti hatásokat (pl. levegő hőmérséklet, páratartalom stb.).

rsv4

A motor 200/55 -ös hátsó gumiját a Pirelli fejlesztette ki, a Superbike világbajnokságban szerzett tapasztalatok alapján. Aki szívesen utcára szabadítaná a pálya ördögét, annak 22 000 eurót kell letennie az Aprilia márkakereskedés asztalára, ami a technikai csemegék tömegét és a 2010-es világbajnoki címet tekintve nem is mondható igazán borsosnak.