Az edzéseken várható módon Corser és Bayliss vitte a prímet, de szombaton meglepetésre Walker-é lett a harmadik legjobb idő a ZX-10R-rel. A superpole-on Corser lett a leggyorsabb, Bayliss és Lanzi pedig két tizeddel maradtak el. Az első sorba került még Martin a Petronas-szal de ahogy eddig is, a háromhengeres gép csak 1-1 körre volt képes az élvonallal lépést tartani és a versenyen már nem igazán rúgott labdába. Tulajdonképpen mindkét futam azonos séma szerint zajlott. Corser szinte végig vezetett majd Bayliss az utolsó körökben még rá tudott kapcsolni, hiszen a Suzukis puha keverékű hátsó gumija addigra elkopott, így képtelen volt maga mögött tartani Baylisst.

Corser elgumizta magát

„Örülök, bár kissé frusztrált is vagyok ma.” – kezdte mondandóját Troy Corser. „Boldog vagyok, mivel csak két másodpercet kaptam, és tudom, hogy ennél keményebben nem motorozhattam volna. A legjobbamat próbáltam adni, de nem tudtam megelőzni Troy Baylisst, miután megelőzött mindkét versenyen. Ez egy kicsit idegesített, de láthattam, hogy az ő motorja kevésbé koptatta a gumikat mint az enyém és a végén a kettőnk közti különbség minimális volt.” – fűzte hozzá.

Bayliss a tökéletes gumiválasztással indokolta sikerét: „Minden jól sikerült mindkét versenyen. Gondolkoztunk azon, hogy a második versenyre másik keverékű gumit tegyünk fel, de végül maradtunk az eredeti tervnél, ami helyes döntésnek bizonyult. Nem hittem volna, hogy Corser olyan gyors lesz, mint a második futamon. Azt hittem ugyanaz lesz, mint az első versenyen, de ő tényleg jól ment. Tudtam, hogy a hátsó gumim maximum 35.7 vagy 35.8-as időket bír, így fájdalmas volt látnom őt elhúzni. A szemem a műszerfalon tartottam és minden kört úgy toltam, mintha kvalifikáció lenne. Azt reméltem hasonló problémái lesznek, mint az első futamon. Aztán mikor mögé kerültem eltartott egy ideig mire meg tudtam előzni.”

Szembetűnő volt a két versenyző közötti stíluskülönbség, Corser még a kopott gumikkal is nagyon precízen motorozott, tökéletesen zárta az íveket, míg Bayliss látványosan dobálta a 999-est mögötte és hihetetlen agilitással támadta a tavalyi világbajnokot. A GSX-R erőfölénye a hosszabb egyenesekben észrevehető volt, legalább annyira, mint a Ducati felzárkózása a következő kanyarokban.

A Yamahák idén sem szerepelnek fényesen

Az olasz telivérek versenyképességét mi sem bizonyít jobban, hogy a harmadik helyre mindkét alkalommal Bayliss csapattársa, Lanzi ért be. Ennek szegény Nori Haga látta kárát ugyanis a japán kamikáze hiába motorozott szinte végig a harmadik helyen, a végén nemhogy Lanzi de még Abe is megelőzte a Yamahást. Ezúttal azonban nem (csak) a tapadás gátolta Hagát: „Az első versenyen nem volt olyan jó a tapadásom de azt hittem a harmadik hely elérhető aztán a motor hirtelen elerőtlenedett. A második futam során jobban éreztem magam a motoron, de a probléma újra előjött így nem tehettem semmit mikor Abe és Lanzi megelőzött.”

Haga mögött az első alkalommal Kagayama és Xaus ért be, míg a második futamon mindketten kicsúsztak, így Nieto vezetésével egy hármas zöld expresszvonat száguldott be a célba. A Kawasaki úgy tűnik határozottan rátalált valamire, mert még Laconi is különösképpen versenyképes volt egész hétvégén, ami az első két forduló során nem volt jellemző. A Ricardo Tormo ezúttal a Hondásoknak nem kedvezett, 1-1 ember került csak be az első tízbe mindkét futamon Toseland és Fabrizio révén, míg az eddig élvonalban csatázó Barros csak a 11-ik illetve a 14-ik helyen ért célba. Általános panaszként a lefektetett motornál kigyorsításnál fellépő tapadáshiányt említették a CBR-es pilóták.

A hatszázasoknál sajnos továbbra sem történt semmi rendkívüli, egy Honda egy Yamaha az általános felállás. Charpentier továbbra is utolérhetetlen és Kevin Curtain még mindig a legjobb Yamahás. Harmadikként Fujiwara állhatott a dobogóra, Sofuoglu hiába próbálta tartani a japánnal az iramot, sokat kockáztatott és bukott. Az egyetlen üde színfolt a spanyol vadkártyás Torres volt, aki a hazai közönségnek látványosan motorozva az ötödik helyre hozta a fekete R6-ot megelőzve Harms-ot és Tiberio-t. - torro

Kapcsolódó anyagok:

SBK: Ducatik fölényben

Majdnem trojka

Parádés kezdet a Superbike VB-n

Végeredmények:

Superbike 1.futam

1. Troy Bayliss – Ducati 99F06, 23 kör, 37:04.634

2. Troy Corser – Suzuki GSX-R1000, -2.765 sec

3. Lorenzo Lanzi – Ducati 999F06, -14.225 sec

4. Norick Abe – Yamaha YZF-R1, -17.126 sec

5. Noriyuki Haga – Yamaha YZF-R1, -18.225 sec

6. Yukio Kagayama – Suzuki GSX-R1000, -18.495 sec

7. Ruben Xaus – Ducati 999F05, -22.693 sec

8. Regis Laconi – Kawasaki ZX-10R, -24.233 sec

9. James Toseland – Honda CBR1000RR, -28.799 sec

10. Andrew Pitt – Yamaha YZF-R1, -28.946 sec

2.futam

1. Troy Bayliss – Ducati 99F06, 23 kör, 37:06.508

2. Troy Corser – Suzuki GSX-R1000, -0.790 sec

3. Lorenzo Lanzi – Ducati 999F06, -15.133 sec

4. Norick Abe – Yamaha YZF-R1, -16.004 sec

5. Noriyuki Haga – Yamaha YZF-R1, -16.929 sec

6. Fonsi Nieto – Kawasaki ZX-10R, -17.056 sec

7. Chris Walker – Kawasaki ZX-10R, -19.967 sec

8. Regis Laconi – Kawasaki ZX-10R, -21.395 sec

9. Andrew Pitt – Yamaha YZF-R1, -21.801 sec

10. Michel Fabrizio – Honda CBR1000RR, -32.166 sec

Pontállás

1. Troy Bayliss – 125 pont

2. Troy Corser – 103 pont

3. James Toseland – 86 pont

4. Noriyuki Haga – 64 pont

5. Alex Barros – 62 pont

Supersport

1. Sebastien Charpentier – Honda CBR600RR, 23 kör, 38:12.713

2. Kevin Curtain – Yamaha YZF-R6, -6.537 sec

3. Katsuaki Fujiwara – Honda CBR600RR, -9.454 sec

4. Broc Parkes – Yamaha YZF-R6, -11.750 sec

5. Robbin Harms – Honda CBR600RR, -17.007 sec

Pontállás

1. Sebastien Charpentier – 75 pont

2. Kevin Curtain – 60 pont

3. Robbin Harms – 31 pont