A balesetek után gyakran elhangzik, hogy azért ütköztek a motorosnak, mert tulajdonképpen nem is vették észre, hogy ott van. Az ilyen helyzeteket a mérnökök is ismerik, s azon dolgoznak, hogy minél kevesebb alkalommal hivatkozhassanak ürügyként erre a balesetet okozó vezetők. Munkájuk legfrissebb gyümölcse a BMW-nél most megjelent Dinamikus féklámpa, ami az eddigieknél hatékonyabban figyelmezteti a mögöttes forgalmat az előttük haladó motoros fékezéséről.

Ez az - egyelőre Európában jóváhagyott - féklámpa két lépcsőben figyelmezteti a sofőröket, amikor a motoros keményen fékez vagy vészfékezést hajt végre.

bmw-dinamikus-feklampa-5731
Ilyen módon működik...

Az első lépcső 50 km/óra feletti sebességről fékezéskor lép életbe - ekkor a féklámpa 5 Hz frekvenciával villog. Amint a motorkerékpár sebessége 14 km/óra alá csökken, második lépcsőként a négy irányjelző is felvillan, és a vészvillogó egészen addig nem kapcsol ki, amíg a motorkerékpár újra el nem éri a 20 km/órás sebességet.

Kettős védelem

A 2016-os modellévtől az R 1200 GS, az R 1200 GS Adventure és az S 1000 XR modellekhez a Pro menetprogramokkal együtt rendelhető ABS Pro része a Dinamikus féklámpa. A K 1600 GT, GTL és GTL Exclusive modellek esetében ez a funkció a 2016-os modellévtől az alapfelszereltséghez tartozik.

...és így néz ki használat közben a BMW Dinamikus féklámpája

Az ABS Pro kifejezetten közúti használatra született, ahol többnyire váratlan veszélyek leselkednek ránk. Az ABS Pro az eddigi blokkolásgátlókhoz viszonyítva fejlettebb rendszer, mert kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Az ABS Pro megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését. A motoros számára az ABS Pro előnye a kifinomult reakciókban, a fékezés és stabilitás magas fokában és a kanyarokban elérhető legnagyobb mértékű lassulásban nyilvánul meg.