A szezon előtti Superbike-teszteken bombaformában motorozott Sykes, de az első futamok nem éppen úgy alakultak, ahogy szerette volna, ezért kiugró eredmények ide vagy oda, jelenleg csak a nyolcadik helyen áll az összetettben. Ugyanakkor a doningtonban szerzett pole pozíció komoly fegyvertény volt, főként, hogy majdnem egy másodpercet adott a második helyezettnek, vagyis a technika már alkalmas rá, hogy felvegyék a versenyt a sorozatban domináló Ducatival és Kawasakival.

Idén szenzációs volt a suzukai nyolcórás, a futam utolsó öt percét pedig szándékosan sem tudták volna izgalmasabbá tenni. Persze a bajorok érkezésével csak még sűrűbb lesz az élmezőny...

Mivel az ázsiai piac kiemelten fontos a BMW számára, nem is lehetett kérdéses, hogy a WSBK után az EWC-re esik a választásuk, mivel itt csaknem az évad felét a Távol-Keleten futják, nevezetesen Suzukában és Malajziában rendeznek versenyt a következő hónapokban. Ezzel színesedik, bővül a mezőny, hiszen az eddigi privát versenyzők után több gyári S 1000 RR lesz az EWC rajtrácsán, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy kik ülnek majd a kék-fehér motorokon. Márpedig nem sok idő maradt, ugyanis szeptember közepén indul a bajnokság, mégpedig egy legendás helyszínen, a Le Castellet pályán a 24 órás Bol d'Orral.

A FIM EWC 2019-2020-as idényének állomásai:

2019. 09. 21-22.: Bol d'Or (24 órás)

2019. 12. 14.: Sepang (8 órás)

2020. 04. 18-19.: Le Mans (24 órás)

2020. 06. 06.: Oschersleben (8 órás)

2020. 07. 19.: Suzuka (8 órás)