· 2019. augusztus 5. 8

A BMW is beszáll az EWC-be

Újabb gyári alakulat a vb-n

A Superbike-vb-n már megvillantotta Sykes, hogy fel tudja venni a tempót a legjobbakkal, ezért a bajor cégnél úgy határoztak, hogy újabb sorozatban indulnak el gyári motorokkal és pilótákkal.
A szezon előtti Superbike-teszteken bombaformában motorozott Sykes, de az első futamok nem éppen úgy alakultak, ahogy szerette volna, ezért kiugró eredmények ide vagy oda, jelenleg csak a nyolcadik helyen áll az összetettben. Ugyanakkor a doningtonban szerzett pole pozíció komoly fegyvertény volt, főként, hogy majdnem egy másodpercet adott a második helyezettnek, vagyis a technika már alkalmas rá, hogy felvegyék a versenyt a sorozatban domináló Ducatival és Kawasakival.
Idén szenzációs volt a suzukai nyolcórás, a futam utolsó öt percét pedig szándékosan sem tudták volna izgalmasabbá tenni. Persze a bajorok érkezésével csak még sűrűbb lesz az élmezőny...
Mivel az ázsiai piac kiemelten fontos a BMW számára, nem is lehetett kérdéses, hogy a WSBK után az EWC-re esik a választásuk, mivel itt csaknem az évad felét a Távol-Keleten futják, nevezetesen Suzukában és Malajziában rendeznek versenyt a következő hónapokban. Ezzel színesedik, bővül a mezőny, hiszen az eddigi privát versenyzők után több gyári S 1000 RR lesz az EWC rajtrácsán, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy kik ülnek majd a kék-fehér motorokon. Márpedig nem sok idő maradt, ugyanis szeptember közepén indul a bajnokság, mégpedig egy legendás helyszínen, a Le Castellet pályán a 24 órás Bol d'Orral.

A FIM EWC 2019-2020-as idényének állomásai:

2019. 09. 21-22.: Bol d'Or (24 órás)
2019. 12. 14.: Sepang (8 órás)
2020. 04. 18-19.: Le Mans (24 órás)
2020. 06. 06.: Oschersleben (8 órás)
2020. 07. 19.: Suzuka (8 órás)