Miként alakult a nagymotorpiac 2020-ban?
Egyszer fent, egyszer lent...
Tavaly a Magyarországon eladott motorok több mint fele 500 köbcenti feletti volt, azaz továbbra is dominálnak az A-s jogsival vezethető modellek. A márkasorrend is érdekesen alakult a félliteresnél nagyobb géposztályban.
Összesen 4292 motorkerékpár talált gazdára 2020-ban, aminek már több mint fele, egészen pontosan 2236 darab volt 500 köbcentinél nagyobb összlökettérfogatú - derült ki ma reggel a BMW Motorrad Magyarország évértékelő sajtótájékoztatóján.
Egyre több 500-asnál nagyobb motort adnak el itthon
2019-hez viszonyítva ez közel kétszáz darabos bővülés, vagyis folyamatosan nő a „valódi” nagymotorok piaci aránya és darabszáma is. A félliteresnél nagyobb géposztályban BMW, Yamaha, Suzuki és Honda sorrend született, ám az első négyesből csak a BMW és a Yamaha tudta növelni eladásait 2019-hez viszonyítva.A BMW 634 motort értékesített tavaly, amiből 549 volt félliteresnél nagyobb – ez 18%-os növekedést jelent
A márka elsőségéhez nagyban hozzájárult az új F 900 R és XR modellek sikere, ezekből 60 darabot adtak el, és persze ne feledjük az R 1250 GS-t, ami 2020-ban is elhozta a legnépszerűbb motorkerékpár címét – ebből összesen 241 talált gazdára, beleértve a „sima” és az Adventure kivitelt is.
Motormárkák sorrendje az 500 cm3 feletti osztályban (zárójelben a 2019-es darabszámok):
1. BMW - 549 db (436 db)2. Yamaha - 360 db (298 db)
3. Suzuki - 350 db (410 db)
4. Honda - 302 db (363 db)
5. Kawasaki - 188 db (146 db)
6. KTM - 137 db (81 db)
7. Ducati - 93 db (105 db)
8. Harley-Davidson - 87 db (109 db)