Úgy tűnik, csak médiahack volt a BMW részéről, hogy korábban – látszólag véletlenül – napvilágot látott az új GS további két változatának neve:

bmw-r-1300-gs-adventure-muszaki-adatok

Az általunk is tesztelt 1300 GS után ugyanis nem az M-es és nem is az 1,4-es változat következik, hanem az R 1300 GS Adventure, ami úgy „bukott le”, hogy olasz lapinformációk szerint kiszivárogtak a hatóságoktól a hamarosan érkező motor műszaki adatai.

bmw-r-1300-gs-adventure-muszaki-adatok
Adja magát, hogy 21-es első kerékkel dobják piacra a GSA-t, de a svájci adatlapok nem ezt tükrözik – 120/70 R19 és 170/60 R17 méretek szerepelnek a papírokon

Miként arra számíthattunk, a kéthengeres boxer egy az egyben érkezik az alapmodellből, de ezzel nagyjából vége is a hasonlóságoknak. Az Adventure ugyanis 1588 milliméter magas, azaz jó 16-18 centivel (!) magasodik az „sima” 1300 GS fölé, sőt az előző GSA-nál is nyolc centivel nyurgább. Ez egyértelműen az eddig extraként elérhető futóműre utal, aminek nagyobb a rugóútja, és vélhetően maga a fejidom és a plexi is különbözik a jelenlegi változattól.

bmw-r-1300-gs-adventure-muszaki-adatok
A számok alapján ennyivel magasabb lesz a GSA a jelenlegi modellnél

Érdekesség, hogy a magas építésű Adventure mennyivel kurtább elődeinél: csupán 2208 mm hosszú, ami már-már nonszensz, ha elképzeljük, hogy a csaknem 160 centi magas motor rövidebb az NC700X-nél vagy a márkán belül maradva a jó öreg R100-nál. Végsebessége 220 km/óra, azaz szinte megegyezik a most kapható GS-ével, és mindkettőhöz elérhető lesz a nemrég részletesen bemutatott ASA-erőátvitel.

Egyértelműen 2025-ös modellként érkezik az új Adventure, de a BMW stratégiáját ismerve nem lennénk meglepve, ha már kora ősszel vagy akár a júliusi, hagyományosan Garmisch-ban rendezett BMW Motorrad Days-en láthatnánk a márka legsikeresebb típusának új változatát.