Az elöl 21-es, hátul pedig 18-as keréken futó, látszólag merevvázas, de valójában rejtett rugózású modell az R18 nevet kapta, ám ennél sokkal többet nem árultak el róla a májusban zajlott, Concorso d’Eleganza Villa d’Este elnevezésű szépségversenyen. Azóta olyan nagy volt a csend a léghűtéses óriásboxer körül, hogy már-már azt hihettük, örökre prototípus marad, de néhány napja meglepetésre elindult a modell előrendelési akciója.

Így született az R18

Az igazán elszánt rajongóknak ezer eurót kell befizetni a francia kereskedésekben, amivel bebiztosítják, hogy ők jutnak hozzá először a bajorok valaha gyártott legnagyobb össz-lökettérfogatú boxeréhez. Valószínűleg a motorépítők is ráharapnak majd a látványos blokkra, hiszen a tavaly télen bemutatott, Custom Works Zon-átépítés is lenyűgöző lett.

bmw-r18-elorendeles-23266
Ez így tuti nem kap rendszámot, de a német mérnököket ismerve a lehető legkevesebbet módosítanak a prototípuson a sorozatgyártás előtt

A most indult kampány azt sejteti, hogy legkésőbb az EICMA-n élőben is látható lesz az új 1,8-as, és ha hihetünk a pletykáknak, akkor - az R nineT-sorozathoz hasonlóan - ez is egy népes modellcsalád első tagjaként debütál Milánóban.