Ahogy egyre elérhetőbbek a szénszálas alapanyagok és a 3D-nyomtatott alkatrészek, úgy szaporodnak a pillekönnyű, utángyártott elemek is a motorokhoz. Manapság már viszonylag egyszerű jó pár kilót lefaragni a gép tömegéből, sőt a komplett átalakító készleteknek köszönhetően akár a hatótáv is növelhető. 

Átalakító készlet BMW S 1000 XR-hez

Korábban kitárgyaltuk már, hogy a legegyszerűbb és leghatékonyabb fogyókúra, ha hagyományos helyett Li-ion akksit. vásárolsz a motorba Jellemzően 30-40 ezer forintos költség, és akár öt kilót is lefaraghatsz az eredeti tömegből.

bmw-s-1000-xr-turatank
Ilmberger átalakító készlet a 2020 előtti...

Következő lépésként jöhetnek a kisebb fedelek, burkolatok, ám ha már ezekre áldoz az ember, érdemes személyre szabni a motort. Erre épít a német Ilmberger Carbon is, ahol különleges burkolatok és üzemanyagtartályok készülnek napjaink prémiumkategóriás modelljeihez. Ha valakinek ismerős lenne a név, az nem véletlen, hiszen ez az a bizonyos Ducati-beszállító Ilmberger, ahol a Superleggera alkatrészei is készültek.

bmw-s-1000-xr-turatank
...és a legújabb S 1000 XR-en. Úgy tűnik, a német cégnél nem szeretik a visszafogott, egyszínű fényezést...

A vállalat nemrég mutatta be az S 1000 XR-hez tervezett készletet, mely négy kilóval teszi könnyebbé a BMW-t, ám ez nem minden, ugyanis

az ügyfelek visszajelzéseire hallgatva 26 literes üzemanyagtartályt tartalmaz a csomag.

Mivel a motor gyári átlagfogyasztása 6,2 liter százanként, így a hatótáv 320-ról 420 kilométerre nőtt.

Lehet még faragni a súlyából?

Bátor lépés volt, hogy éppen az S 1000 XR karcsúsítására vállalkoztak a német cégnél, ugyanis a modell pont azzal keltett feltűnést 2019 őszén, hogy az előző, kissé sem duci XR-nél tíz kilóval könnyebben lépett színre. Ezt – többek között – az öt kilóval karcsúbb erőforrással, a 2,1-ről 1,6 kilóra fogyasztott lengővillával és az átdolgozott, filigránabb kipufogó beépítésével érték el a mérnökök.

bmw-s-1000-xr-turatank
A legújabb S 1000 XR menetpróbája Spanyolországban

Egyértelműen jobb, kezesebb lett a motor a diéta után, amiről Balázs kollégánk is meggyőződhetett a BMW S 1000 XR tesztjén.

Érdekesség, hogy bár 2019-ben leleplezett modellről van szó, napjainkban is a BMW S 1000 XR vezeti Magyarországon a túrasportmotorok eladási versenyét. Tavaly második lett összesítésben 61 darabbal, ám idén január és április között ebből adtak el a legtöbbet, szám szerint 13-at – derült ki a Datahouse gyűjtéséből.

Az Ilmberger burkolatok egyben védik is a drága gyári alkatrészeket, így talán könnyebben emészthető, hogy a teljes készlet közel 3800 eurót kóstál, ami elsőre igencsak mellbevágó összeg. Más kérdés, hogy aki kifejezetten hosszú túrákon használja az XR-t, annak nagyjából ez az egyetlen lehetősége, hogy barkácsolás nélkül is 4-500 kilométeres hatótávot érjen el. Egyébként pedig a kit elemei egyesével is megvásárolhatóak, az erőforrást védő szénszálas elemek jellemzően 150-200 euróba kerülnek.