Valószínűleg nagyon sokan vannak a világon, akik számára az elérhető árú és csekély fenntartási költségű, léghűtéses 125-ösök nyitották meg az utat, hogy ők is motorossá váljanak. Ide tartozik Chris is, aki a kisebb kiruccanások után már az Alpok meghódítására készül nyolcadliteres motorjával.

Chris és a Brixton Felsberg 125

Bár Itália mindig is a motorozás egyik európai fellegvárának számított, a filippinó felmenőkkel büszkélkedő Chris – a szülői féltés miatt – sokáig csak álmodozhatott arról, hogy egyszer majd ő is nyeregbe pattan. Már betöltötte a 18-at, amikor elhatározta, hogy ha törik, ha szakad, megszerzi a motorjogsit és végre kétkeréken rója az utakat, ahogy mindig is álmodozott róla.

brixton-felsberg-125-bemutato-2022-augusztus
A léghűtéses, klasszikus megjelenésű scrambler felnijein terepmintás abroncsok feszülnek, így semmi akadálya, hogy a műutat elhagyva – Chrishez hasonlóan – felfedezd vele a végtelen földutakat

A jogosítvány után jöhetett a következő lépés – mesélte el Chris a Brixton felkérésére –, azaz szükség volt mielőbb egy motorra. A világhálón barangolva bukkant a Brixton Motorcycles honlapjára, ezután elment a helyi márkakereskedőhöz és megvette élete első motorját, egy Brixton Felsberg 125-öt, melyet egyébként már mi is teszteltünk. Két kalandokkal teli év telt el azóta, amely idő alatt sok-sok kilométert tettek meg együtt Olaszország útjain – persze csak a másod-, harmad-, illetve sokadrendű aszfaltcsíkokon, mert a talján szabályok szerint 125-ösök nem hajthatnak fel az autópályákra. Chris nem is bánja ezt, mert a vadregényes utakon bolyongva olyan ismeretlen helyeket fedezett fel, melyek rejtve maradtak volna, ha csak egyszerűen elszáguld mellettük az autópályán.

Járt már a motorral Velencében, legközelebb pedig még távolabbra, az Alpokba készül. Szeretné meghódítani a szédítő magasságú hágókat, egyben bebizonyítani, hogy egy ilyen apró motorral is teljesíthetőek a többszáz vagy akár egy-kétezer kilométeres túrák – az egész csak fantázia és kitartás kérdése.