Az A1 és az A2 kategória európai bevezetésével kissé háttérbe szorultak a 250-es motorkerékpárok, hiszen ezek A1-gyel már nem vezethetőek, viszont az A2-es jogsival már jóval gyorsabb, 400-as, 500-as gépek is célkeresztbe kerülhetnek. Márpedig mindennapi használatra sokkal inkább alkalmasabbak a negyedliteresek, mint a 125-ösök: utassal is viszonylag dinamikusak, nem sokkal nehezebbek A1-es társaiknál, és ami a legfontosabb, városon kívül is lazán tartják a tempót a forgalommal:

Remek példa erre az RTE freestyle videója, amiben egy Brixton Felsberg 250-et vallat a német autópályán. Ezúttal is bebizonyosodott, amit egyébként mi is tapasztaltunk az új Brixtonoknál és Malagutiknál, hogy a gyár igencsak szerényen adja meg a végsebességet: a Felsbergre is 114 km/órát írt, miközben a gyakorlatban 125-130 km/óra is elérhető vele.

Mindezt ráadásul stílustiszta, azaz léghűtéses, egyhengeres erőforrással éri el a motor, így nem érheti az a vád – mint megannyi retrógépet –, hogy csak néhány régies alkatrészt csavaroztak fel az alapmodellre, miközben hatalmas radiátor és jó néhány hűtővízcső rondít bele a korhű összképbe.

brixton-felsberg-250
Brixton Felsberg 250

A nagyobb teljesítményért cserébe mindössze 20-21 kilóval nyom többet, mint 125-ös névrokona – amit egyébként teszteltünk is –, és nem is kerül sokkal többe. Jelenleg a motor mindkét változata kereken 200 000 forintos árengedménnyel kapható, ráadásul alapáron jár hozzá a digitális műszeregység, a LED-világítás, a középállvány és az USB csatlakozó, valamint az Európában immáron kötelező blokkolásgátlós fékrendszer.