Nem győzzük kapkodni a fejünket, hogy egyszerre hány fronton nyitott támadást a CFMoto az európai és a japán márkák ellen. Először is összeállt a KTM-mel, amiből máris született egy 1301 köbcentis (!) luxustúramotor, utána szintén az osztrákokkal együttműködve dobta piacra a 800-as kalandmotort, majd idén márciusban a 800-as, sorkettes nakedet, mely elsősorban remek árával, kiemelkedő teljesítményével és csekély súlyával hívta fel magára a figyelmet.

cfmoto-800-kobcentis-haromhengeres-motorja
A 790 Adventure erőforrására épülő CFMoto 800 MT kalandmotor

A nagy hatótávú e-robogót már tényleg csak lábjegyzetként említjük, pedig ez is idén érkezhet a CFMotótól, most viszont egy új erőforrás révén került ismét címlapra a vállalat.

Háromhengeres 800-asok válthatják az egykori 600-as és 750-es kategóriát

Szinte biztosra vehető, hogy idén a Loncin márka soros, háromhengeres, 800-as erőforrásokat szállít a Voge új modelljeihez, de ezt a nagy rivális CFMoto sem tűrte tétlenül, s máris beadta szabadalmi rajzait a készülő, szintén sorhármas hajtóművéről.

cfmoto-800-kobcentis-haromhengeres-motorja
A látványos 450SR sportmotor hengerei adhatják az alapot az új sorhármashoz

Az első pletykák szerint a jelenlegi 450-es kéthengeresre épül majd a vállalat első sorhármasa, mivel annak hengereiből hármat sorba állítva 675 köbcenti jön ki, ami több szempontból is érdekes. Egyrészt a KTM immáron a CFMotóval és az MV Agustával is frigyre lépett, és mindkét márkánál nagy hasznát vennék egy visszafogottan sportos, sorhármas 675-ösnek, másrészt ez remek alap lenne a CFMoto további modelljeihez, melyek 675 és 800 köbcentisek lesznek a tervek szerint.

cfmoto-800-kobcentis-haromhengeres-motorja
Az új háromhengeres szabadalmi rajza

Azt mondhatnánk, hogy ez csak egy szabadalom, és nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni belőle, de mint több külföldi cikkben megemlítették, a CFMoto még nem nyújtott be olyan szabadalmat, amiből később ne lett volna sorozatgyártású alkatrész vagy modell. Szóval jó eséllyel a CFmoto és a Loncin is előrukkol a háromhengeresek új nemzedékével, mely segíthet betölteni a 600-as és 750-es sornégyesek által hátrahagyott, jókora piaci űrt. Ezzel remek alternatívát kínálnának azoknak, akik nem tudnak már új négyhengerest venni, mert környezetvédelmi okokból megszűnt a modell, de nem is érik be az egyre népszerűbb sorkettesekkel – a háromhengeres konstrukció valószínűleg nekik is vállalható kompromisszum lesz.