Aligha szorul magyarázatra, hogy miért jut kiemelten fontos szerep a járművek abroncsainak. Jóllehet, az autók viselkedését is nagyban befolyásolja, ha egy vagy több gumi nem tökéletes, a motorokra ez hatványozottan igaz, mivel alig egy tenyérnyi felületen kapcsolódnak az úthoz. Így aztán nem túlzás azt állítani, hogy a biztonságos, egyszersmind élvezetes motorozás záloga maga az abroncs, hiszen hiába a tökéletes futómű, a pörgős erőforrás és a gyönyörű gép, ha nem tudod kiaknázni a teljesítményét.
Hogyan készülnek a modern motorgumik?
Egyes gyártók eltérő módon próbálják elérni, hogy a köpeny középső része kemény, tartós legyen, hogy a túrázóknak ne kelljen egy Szardínia-kör végén gumit cserélni, ugyanakkor a futófelület vállrésze tapadjon, így téve élvezetesebbé, biztonságosabbá a kanyarodást.

A többkomponensű anyagkeverékek megoldást jelenthetnek, de az egyes anyagkeverékek illesztésénél egyenetlenül kophat az abroncs, ami befolyásolhatja a motor viselkedését. Ezért a németországi Korbachban működő Continental fejlesztői forradalmasították a gyártást, és egy anyagkeverék használatával érték el, hogy különböző puhaságú, s ezzel együtt tapadású legyen a futófelület középső és vállrésze.

A technológia lényege, hogy az övszerkezetre felvitt anyagkeveréket merőben új módon vulkanizálják. A cég saját szabadalma alapján eltérő hőmérsékletre hevítik a futófelület egyes részeit, és értelemszerűen ott lesz keményebb, tartósabb, ahol hosszabb ideig, egyben magasabb hőmérsékletnek van kitéve, és persze vice versa – az alacsonyabb, rövidebb ideig tartó hőkezelés révén puhábbá válik. Mivel az oldalfaltól a középvonalig egyenletesen, folyamatosan nő a hőmérséklet, az átmenet is folyamatos és egyforma a két oldalon, így nincsenek merőben eltérő viselkedésű, egymáshoz illesztett rétegek a futófelületen.

Ez az úgynevezett MultiGrip technológia, mely garantálja, hogy a vállrészek rugalmasabbak, azaz nagyobb tapadást biztosítanak kanyarban, míg a középső rész ellenállóbb a kopással szemben, hogy a mindennapi ingázás és/vagy az autópályán megtett kilométerek ezrei ne koptassák el túl hamar az abroncsot. Ráadásul, mivel az egész futófelület egyetlen homogén keverékből áll, ledöntés közben nincsenek váratlan reakciók kopottabb gumin sem, valamint a kopás is egyenletesebb, ami szintén segíthet növelni az élettartamot.
Hogy a géped felépítésétől, méretétől függetlenül élvezhesd az ebből fakadó előnyöket, a kezdetben csak nagy teljesítményű sportmotorokhoz készült MultiGrip-gumik ma már elérhetőek a túraendurókhoz, hagyományos túramotorokhoz, szupermotókhoz és a korosabb, sportos vasakhoz is. Egyaránt alkalmazzák a technológiát a RaceAttack, a RoadAttack, az SM, a TKC és a TrailAttack modelleknél, vagyis a motorosok széles rétegének elérhető, a jármű stílusától függetlenül.