A német Continental mérnökei legutóbb arról készítettek részletes bemutatót, hogy milyen motorhoz és vezetési stílushoz melyik sport- vagy túragumit ajánlják, egyben beavattak minket az abroncsgyártás rejtelmeibe is.

continental-trailattack-es-roadattack-bemutato

Ezúttal napjaink legnépszerűbb géposztályára, a túraendurókra és a crossoverekre összpontosítottak, körbejárva a kérdést, hogy kinek lesz jobb választás a részben terephasználatra fejlesztett köpeny és kinek a hagyományos, elsősorban aszfaltra tervezett változat.

continental-trailattack-es-roadattack-bemutato
Continental ContiRoadAttack 4

A két kiválasztott abroncs a ContiRoadAttack 4 és a ContiTrailAttack 3, melyek közös pontja, hogy – miután idén bővítették a RoadAttack-kínálatot – immáron 19 colos méretben is kaphatóak, így alkalmasak a legtöbb nagy túraenduróhoz. Mindkettő mintázata alapvetően aszfaltos felhasználást feltételez, azonban számtalan különbséget találunk közöttük.

continental-trailattack-es-roadattack-bemutato
Continental ContiTrailAttack 3

Miként elmondták, a ContiTrailAttack 3-at olyan túraendurósoknak tervezték, akik elsősorban aszfalton és könnyű terepen motoroznak, illetve sokat ülnek nyeregben, ezért fontos nekik a kiemelkedő futásteljesítmény is. Ideális a nehezebb, azaz kétszáz kiló feletti száraztömegű modellekre is, és fontos erénye, hogy 17-től 21 colos méretig is kapható.

continental-trailattack-es-roadattack-bemutato

A Continental új abroncsai túraendurósoknak

A szélesebb méretválasztékból és az anyagkeverékből fakadóan tehát a ContiTrailAttack 3 lesz az ideális azoknak, akik 21-es első kerekű endurót vezetnek és az aszfalt mellett néha terepeznek is. Persze a terepezés alatt azt értjük – emelték ki –, amit a túraendurók többségével tesznek, tehát tó- és folyópartok, földutak meghódításáról van szó, nem az Erzbergről, hiszen az már a TKC modellcsalád vadászterülete.

continental-trailattack-es-roadattack-bemutato

A vezetési stílus is legalább ennyire meghatározó szempont – tették hozzá a Continental szakemberei – , és értelemszerűen az aszfaltra tervezett ContiRoadAttack 4 a jobb választás, ha fontos elvárás a sportos, dinamikus kanyarodás a szerpentineken, és szinte egyáltalán nem szerepel terepezés az „étlapon.” Végül hozzátették, hogy a kerékátmérő lesz az egyik legfontosabb szempont a döntésnél, ugyanis a ContiRoadAttack 4 kétféle, 17 és 19 colos átmérőben kapható, míg a ContiTrailAttack 3 esetében 17, 18, 19 és 21 colos változat is elérhető.