Nem meglepő, hogy Quartararo gyengén szerepelt a valenciai pályán, hiszen itt múlt hétvégén sem termett neki babér. Az viszont annál érdekesebb, hogy a világbajnokságot nagy előnnyel vezető Mir is csak a középmezőnyben végzett, sőt esett is egy nagyot a négyes kanyarban, bár neki nem is kell kockáztatnia – ha vasárnap pontot szerez, akkor gyakorlatilag ő nyeri az idei bajnokságot.

Crutchlow Yamahára, Dovizioso pedig krosszmotorra vált

Miller nyerte az FP2-t Nakagami és Bagnaia előtt, vagyis brillíroztak a Ducatik az egyre jobban felgumizott és egyre forróbb aszfalton. Ami a bajnokság esélyeseit illeti, Mir csak 11. lett, Quartararo 16., Rins 8., Vinales pedig tizedik helyen végzett.

csapatot-valtanak-a-legjobb-pilotak-27811
Crutchlow márkát vált, és tesztpilótaként erősíti a Yamahát 2021-től

Ezalatt az is kiderült, hol folytatják jövőre az egyelőre ülés nélkül maradt pilóták. Crutchlow elhappolta Lorenzo tesztelői állását a Yamahánál, és állítólag évi 350 ezer euróért tesztelő lesz a hangvillások kötelékében, míg Dovizioso szakágat vált, és krosszozni fog 2021-ben. Ennél is nagyobb meglepetés, hogy több mértékadó szaklap szerint Valentino Rossi csapata, a VR46 tagjai megállapodtak a Suzukival, hogy 2022-ben és 2023-ban a japán gyár technikájával állnak rajthoz a királykategóriában. Eddig ez a hétvége szenzációja, ugyanakkor kimondottan logikus döntés, hiszen a Suzuki tűnik jelenleg a legkiegyensúlyozottabb alakulatnak, ráadásul a kék-fehéreknek nagy szüksége van a hatékony szatelitcsapatra.

csapatot-valtanak-a-legjobb-pilotak-27809
Nem túl hihető, de azt nyilatkozta Marquez tulajdonképpen egyetlen, valós kihívója (Dovi), hogy a ducatis évek után szeretne szenvedélyének élni, és krosszozni 2021-ben, hogy egy évvel később újult erővel térhessen vissza. Ez nagyon romantikusan hangzik, de pontosan tudjuk: aki kiírja magát a királykategóriából, az aligha tér vissza topcsapathoz egy hosszabb kihagyás után

Ha már visszatérés, érdemes Marc Marquezt is figyelnünk, aki nem túl aktív mostanában, és a korábbi, bizakodó nyilatkozatok után azt sem tudjuk pontosan, mikor ülhet újra GP-motorra. Ez a bizonytalanság, Dovi meg Crutchlow távozása és megannyi pilóta 2021 végén lejáró szerződése azt jelenti, hogy egy év múlva komoly változások lehetnek a GP-ben. Minden eddiginél többen csatlakozhatnak a Moto2- és Moto3-versenyzők közül, valamint új sztárok vehetik át az elmúlt évtized legjobbjainak helyét.