KTM

Kicsit talán háttérbe szorult a 1290 Super Duke árnyékában a kezdőknek szánt RC trió, pedig igazi áttörés lehet a három sportos modell bemutatása. Az RC125, 200 és 390 a gyorsasági motorozás tiszta élményét nyújtja már az A1 és A2 jogsival rendelkezőknek is, meglovagolva a márka GP-sikereit.

ktm super duke
Két táskától még nem lesz túramotor, de ettől függetlenül szerintem bármelyikünk bevállalná a Herceget egy többnapos Alpok-Dolomitok kirándulásra...

A 373 köbcentis blokkból 43 lóerőt hoztak ki, ami a 147 kilós tömeget elnézve egészen dinamikus karaktert feltételez. Nem csak az RC profi felfüggesztése, de a 300-as első és a 230-as hátsó tárcsa, valamint szériában kínált ABS is az egy-két kategóriával nagyobb gépeket idézi.

ktm rc390
A fejidom szokást igényel, de valószínűleg országúton és pályán is nagy élmény lesz a KTM új RC-sorozata

Moto Guzzi

Továbbra is hosszában beépített, kilencven fokos hengerszögű, léghűtéses V2-es dolgozik a Guzziban, és kardánhajtás juttatja el a közel hatvan newtonméter forgatónyomatékot a 130-as hátsó gumira. Látványosabb változás inkább megjelenésben, stílusban tetten érhető, új színekkel, többek között keki-zöld és a retró stílust remekül hangsúlyozó fekete/narancs fényezéssel érkeznek az olaszok 2014-es modelljei.

moto guzzi v7 racer
Egy vadonatúj veterán? A Guzzi nem sokkoló teljesítménnyel, inkább lenyűgöző, klasszikus formákkal és színekkel csábít

MV Agusta

Az F3 sorhármas, nyolcszázas erőforrását kapta az MV újdonsága, a Turismo Veloce. Ugyan nyersfordításban a típusnév "gyors idegenforgalmat" jelent, de az olasz nyelvet kevésbé ismerők is sejthetik az elnevezésből, hogy a sportos kanyarvadászatot kedvelő, ám a többnapos túrákat sem megvető motorosokat vették célba a modellel. A blokk 125 lóerős teljesítménye elegendő az egy- és kétszeméllyes kirándulásokhoz, és az apró, nagyjából harmincliteresre tippelhető oldaldobozokat látva, a csomagok sem fogják túlsúlyossá tenni a taljánok fürge kétkerekűjét.

mv  agusta turismo veloce
A motorhoz passzoló apró, de igencsak formás koffereket kapott az MV, menet közben pedig a műszerfal 5 colos TFT monitor tájékoztatja a vezetőt

Royal Enfield

Az indiai gyártó Milánóba is elhozta a Londonban már leleplezett Cafe Racer modellt, és a penge formatervet látva könnyen megjósolható, hogy a kedvező árú tűzpiros egyhengeres vas valószínűleg komoly vetélytársa lesz majd az európai klasszikus motoroknak.

Royal Enfield
Jó az öreg a háznál... Jó alternatíva lehet a restaurált vasakkal szemben egy új Royal Enfield beszerzése

Suzuki

Visszafogott, kereken százlovas teljesítménnyel, de nyomatékos, V2-es blokkal és igencsak gazdag felszereltséggel tért vissza a túraendurók táborába a V-Strom 1000 ABS. A puszta teljesítményadatnál fontosabb, hogy az 1036 köbcentis erőforrás maximális, 103 Nm-es forgatónyomatéka már kereken négyezres (!) percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll, ami robbanékony karakterre utal. A városlakóknak is tartogattak csemegét a Suzukinál, hiszen a Burgman 125-ös és kétszázas változata is új köntösben jelenik meg 2014-ben.

suzuki v-strom 1000 abs
A 228 kilós tömeg egészen jól hangzik, így valószínűleg nem keveslik majd a tulajdonosok a kategóriaátlagnál szerényebb, százlovas csúcsteljesítményt sem

Triumph

Az angol gyártó főleg klasszikusaival és cirkálóival szeretné lenyűgözni a motorosokat, ezért a Thunderbird és az America modellt is alaposan átfésülték, de emellett a népszerű enduró, a Tiger 800XC is felfrissült - az SE kivitel vörös vázzal és fekete fényezésével sokkal látványosabb, mint a korábbi alapmodell.

triumph thunderbird commander
A Triumph-nál - a 800XC SE mellett - a Thunderbird család fogadta a látogatókat

Yamaha

Valentino Rossi mutatta be a háromhengeres MT-09 Street Rally-t, a Yamaha üdvöskéjének legfrissebb változatát. A műszaki alapokhoz nem nyúltak, de vagány idomokat és kézvédőket csavaroztak a gépre, hogy a kissé szürke alapmodellből egy igazi városi betyárt faragjanak. Látványos, az egyszer biztos, ha nem küstál majd túl sokat a szerény idomzat felára, biztosan sikeres is lesz.

Még egy MT modell debütált Milánóban, mégpedig a kéthengeres MT-07. A korábban már bemutatott motor főként az ER, SVF és NC típusoknak lehet közvetlen ellenfele, pláne, ha az ára is versenyképes lesz.

yamaha mt-07
Egyből kettő? Úgy tűnik, a Yamaha egy egész famíliát épít a szinte már elfeledett MT névre, a háromhengeres mellett most egy sorkettessel lepték meg a rajongókat

Eddig hát a felsorolás, a következő hetekben pedig részletesen is bemutatjuk, melyik újdonság miért is lesz sikeres 2014 -ben - jönnek az egyes típusok alaposabb mustrái, márkák, gyártók szerint.