· Képek: Energica · 2017. április 12. 39

Az Energica idei nagyágyúi

Elektromos forradalom

Az olasz cég elektromos kétkerekűi eddig is kimagasló adataikkal hívták fel magukra a figyelmet, azonban a mérnökök még tovább csiszolták a technikát, így az idei évre már-már hihetetlen teljesítmény és forgatónyomaték jellemzi sportmotorjaikat.
Korábban már bemutattuk az egyedi megjelenésű, 194 Nm-t és 136 lóerőt teljesítő Energica Evát, és társát, az Energica Ego típust, amely kiemelkedő teljesítményével kategóriája egyik ászának számít.
A gyártó szakemberei idén mindkét modellt továbbfejlesztették, így azok most már megfelelnek az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak. Esetükben ez persze nem a károsanyag-kibocsátás mérséklését jelenti, hanem azt, hogy az – egyébként sem túl nagy – zajt csökkentették, illetve a szabály szerint OBD diagnosztikai csatlakozóval bővítették a masinát.
Az olasz vállalat egy videót is összeállított, amelyben bemutatják gépeik elképesztő gyorsulását. Benzines motorok, kapaszkodjatok!
Emellett a teljesítménynövelés sem maradt el, a sportmotor Egóból immáron 145 lóerő és 200(!) newtonméter forgatónyomaték csalogatható elő, a csupasz Evában pedig 108 tagú ménes dolgozik, 180 Nm társaságában. A fenti adatok még a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt gépek esetében is figyelemre méltóak lennének, nemhogy egy hangtalan amperfalónál.
Üröm az örömben, hogy az Energicák ára meglehetősen borsos, 25 400 Euróért, azaz kb. 7,87 millió forintért kínálják őket. Jelenleg három színváltozat közül választhat a vevő, de ezzel nem ér véget a lehetőségek sora, ugyanis a gépek számos extrával felszerelhetők, mint például Öhlins kiváló felfüggesztései vagy a pillekönnyű OZ kerekek.