Amíg a tisztán elektromos autóknál komoly gond a viszonylag magas ár, addig a villanyrobogóknál kezd elolvadni a különbség, hiszen napjainkban már jó néhány 125-ös robesz 1,5-2 millió forintba kerül, és az A1 kategóriájú, akksiról működő kihívókhoz is hasonló áron juthatunk hozzá. Ráadásul az elektromos robogók fejlődése lendületet ad a mikromobilitási eszközök elterjedésének is, hiszen minél több akksi, villanymotor, vezérlőegység stb. készül, a tömegtermelésnek köszönhetően annál alacsonyabb lesz az apró járgányok ára.

evente-tizmillio-elektromos-motort-adnak-el
Máig Kína az egyik meghatározó felvevőpiac, gyakorlatilag itt adják el az összes elektromos motor és robogó felét. Az évi tízmilliós mennyiség már akkora szám, hogy a nagy gyártók sem maradhatnak ki, így például nemrég a Honda is bemutatta új e-robogóját, az EM1 e-t

A mértékadó MotorcycleData friss összeállítása szerint 2022 afféle fordulópont lehet az elektromos robogók és motorok történetében, ugyanis

most először értékesítettek a gyárak több mint tízmillió járművet egy év alatt.

Ráadásul úgy sikerült elérni ezt a rekordot, hogy a legnagyobb szereplő, Kína kezd telítődni, így ott már visszaesést mértek.

evente-tizmillio-elektromos-motort-adnak-el
A BMW továbbgondolta az e-robogó fogalmát, és a nagymotorok, valamint a robeszok erényeit gyúrta egy motorba – ez lett a CE04

Ezt persze kompenzálta a rohamosan növekvő indiai és európai piac, hiszen földrészünkön másfélszer több e-robogó és -motorkerékpár talált gazdára, mint tavaly, sőt Magyarországot külön kiemelték, mint az egyik leggyorsabban fejlődő térség.

evente-tizmillio-elektromos-motort-adnak-el
Immáron a teljes motoros iparág egyhatodát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos modellek, ami azt jelenti, hogy szinte megduplázódott a forgalmuk a járványhelyzet előtti évekhez viszonyítva. Az egyik húzónév a NIU volt, mely önmagában több mint egymillió járművet adott el egy év alatt, holott kínálatában nem szerepelnek hagyományos, benzines motorok

Összességében elmondható, hogy a motorpiac követi az autóknál már egyértelműen látható trendet, azaz továbbra is többségben lesznek a hagyományos, benzines járművek az új modellek között, de az elektromosok aránya meredeken és folyamatosan nő majd a következő években is.