A H-Moto Team mindössze 18 éves motorosa Spanyolországban folytatta a felkészülését az Endurance-világbajnokság idei futamaira. Az IDM Suzuki Cup bajnoka, Kovács Bálint a cseh csapat tesztpilótájaként egy Yamaha R1-el rótta a köröket a két népszerű, spanyol pályán, Cartagenában és Almeriában.

Spanyolország után irány Le Mans!

Komolyra fordult az idei felkészülése a H-Moto Team élversenyzőjének. Kovács Bálint immáron minden idegszálával arra összpontosít, hogy minél jobb formába kerüljön, hiszen idén rajthoz áll az Endurance-világbajnokság hátralévő futamain Le Mans-ban, Oscherslebenben, valamint Suzukában. Persze nem lesz idegen számára a közeg, hiszen tavaly a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán. Kiválóan motorozott, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a csapat rögtön bizalmat szavazott neki a 2019/2020-as évad összes futamára.

h-moto-kovacs-balint-spanyol-teszt-24738
Két népszerű spanyol pályán, Cartagenában és Almeriában készült Bálint a világbajnokságra

Nem véletlen, hogy a H-Moto Team teljesen átszervezte Bálint felkészülését annak érdekében, hogy a legismertebb 24 órás viadalra tökéletes állapotban érkezzen. Ennek megfelelően idén nem indult a katari bajnokságban, hanem végig az áprilisi összecsapást szem előtt tartva, kizárólag ezres motorokkal készült. Nemrég érkezett haza Spanyolországból, ahol egy másik cseh csapat meghívására több napon keresztül egy Yamaha R1 nyergében száguldott és gyűjtötte a kilométereket, valamint tapasztalatokat.

h-moto-kovacs-balint-spanyol-teszt-24739
A 18 éves magyar motoros teljesítményével elégedett cseh csapat vezetői nem zárták ki annak a lehetőségét, hogy a H-Moto Team versenyzője az Endurance-vb mellett egy másik nemzetközi sorozatban náluk versenyezzen az idei szezonban

„A korábbi évekkel ellentétben idén nem Katarban kezdtem a felkészülést, hanem Spanyolországban. A helyszín mellett az jelentette a legfőbb különbséget, hogy ezúttal nem versenykörülmények között és nem is hatszázas motoron ültem, hanem végre már ebben az időszakban is ezres motorral tehettem meg az első köreimet. Úgy érzem, a lehető legjobb döntést hoztuk annak tükrében, hogy áprilisban mi vár rám, hiszen most minden ezres motoron megtett méterre szükségem van a tökéletes felkészülés érdekében. Egy cseh csapat pilótájaként róhattam a köröket, ám nem a megszokott Suzuki nyergében, hanem ezúttal egy Yamaha R1-el tesztelhettem. A spanyol napok rendkívül hasznosan teltek a számomra, hiszen csaknem ezer (!) kilométert tehettem meg.

Suzuki vagy Yamaha? Mesél a versenyzőKarakterisztikában egy teljesen más motort ismerhettem meg, mint amilyen a Suzuki. Alulról, nyomatékból rendkívül gyors, nagyon könnyen kezelhető, remekül fordul. További érdekesség, hogy a Suzukival nagyon rá kellett mennem a minél „háromszögesebb”, stop&go kanyarvételre a kigyorsítás miatt, addig a Yamaha majdnem hatszázasként viselkedve, bármilyen kis helyre betehető volt a kanyarokban, és ugyanilyen könnyűnek éreztem a kigyorsítást is. Ugyanakkor az is tény, a végsebesség tekintetében a Suzuki a jobb: valamit valamiért - összegezte Bálint a két motor közötti különbségeket.

- Az enyhe időjárás miatt otthon folytatom a felkészülést - folytatta -, és a krosszozás, valamint az erőnléti edzések mellett rövidesen jöhet az első hazai teszt is – jelentette ki Bálint.

h-moto-kovacs-balint-spanyol-teszt-24740

Ha téged is érdekel, miként alakul Bálint pályafutása a jövőben, s kíváncsi vagy a legújabb, legérdekesebb vele kapcsolatos hírekre, kövesd Te is a Facebookon és az Instagramon! Továbbá érdemes böngészni csapata, a H-Moto Team honlapját és Facebook-oldalát is.