Napjainkban a motoripar legfontosabb beszállítói, a Bosch és a Continental is azon szorgoskodnak, hogy meghonosítsák a kétkerekűeken a kocsikban oly elterjedt, radaralapú vészfékező rendszert. Az elv roppant egyszerű, hiszen a drasztikusan csökkenő távolságot észlelve munkába lépnek a féknyergek - ebben nincs is semmi újdonság.

Ez a jövő? Már a KTM is magától gyorsít, lassít és fékez, hogy elkerülje az ütközéseket

A Harley-Davidson tovább ment ennél, és a most megjelent szabadalmi rajzok alapján egy kamerát helyezett el a műszerfalon. Ennek oka, hogy a felvétel alapján - még vészfékezés előtt - „megtudja” a motor, egyáltalán lehetséges-e a manőver, azaz a vezető mindkét kezével fogja-e a kormányt, és érzékeli-e a közelgő veszélyt? A pilóta arcát pásztázó kamera persze csak akkor hasznos, ha valaki nyitott sisakban nyomja, szóval a tükrös plexit viselőknek a találmány - ezen része - csak kidobott pénz... Akárhogy is, jó látni, hogy az ezredfordulón szinte csak a teljesítménynövelésre koncentráló gyártók egyre többet tesznek azért, hogy vásárlóik épségben célba érjenek, s a trendeket látva ez a terület fejlődhet legdinamikusabban a következő öt-tíz évben.