Nemrég erősítette meg a márka első embere, hogy egy régi típusnév újból feltűnik a Harley-Davidson kínálatában, ugyanis a 2026-tól kapható, kimondottan kedvező árú, belépőszintű gép a Sprint nevet viseli majd, akárcsak a fél évszázada készült elődei. Akkor az olasz Aermacchival közösen gyártották a modellt, mely 1961-től a hetvenes évek közepéig volt kapható 250, majd később 350 köbcentis, 18-26 lovas erőforrással.
Egykor az olcsósága révén volt népszerű, ma pedig már a gyűjtők féltett kincse. Napjainkban 6-8000 dollárt kérnek – és kapnak – a szép Sprintekért. Vicces részlet, hogy gyakorlatilag többe kerül, mint a vadonatúj utód...
Anno azért vágott bele a Harley a Sprint fejlesztésébe, mert így szerette volna megakadályozni a kisebb, megfizethető, főként japán motorok térnyerését az Egyesült Államokban.
2026-ban érkezik a Harley-Davidson Sprint
Ezúttal nem afféle pletykáról vagy véletlenül kiszivárgott tervről van szó, ugyanis maga Jochen Zeitz, a Harley vezérigazgatója tette közzé részleteket. Kiderült, hogy a Sprint fejlesztése és tesztelése lezajlott, legalábbis erre utal, hogy az októberi kereskedői találkozón már élőben is megcsodálható lesz, így minden bizonnyal az EICMA-n is láthatjuk majd.
Kifejezetten jól hangzik, hogy 6000 USA dollár alatti árat ígérnek, ami önmagában is kedvező, úgy meg különösen, hogy jelenleg a Nightster az egyetlen, tízezer dollár alatti árkategóriába tartozó Harley a tengerentúlon, azaz alig több mint a felébe kerül majd a Sprint, mint az eddigi legolcsóbb modell. Számunkra fontos hír, hogy a bejelentés szerint az USA-ban és Európában is kapható lesz az új, egyhengeres Harley.
Igazán kiforrott technikáról lehet szó, mivel 2021 óta zajlik a fejlesztése, a stílusos megjelenés és kedvező ár pedig segíthet a Harley-nak új vevőket elérni. Egy ilyen csekély tömegű vassal megszólíthatják a fiatalabb korosztály tagjait, emellett az újrakezdők széles tömege láthat fantáziát a cruiser stílusú, könnyű, sokoldalú gépben. A Harley-Davidson utoljára a Street 500 és a 750 típusokkal próbált betörni az A2 géposztályba, de ezek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ám a Sprintnek minden esélye megvan a sikerre.
Stílusos, és a jól csengő névvel nagy presztízsű modell lesz, mégis igazi tömegmotor, amit sokan megengedhetnek maguknak, elvégre átszámítva 1,9 millió forintba kerül majd az amerikai piacon.
Ha az európai árképzés követi a kinti arányokat, itthon is kedvező fogadtatásra találhat a Sprint, hiszen a kinti és hazai ár között – például a Low Rider S esetében – csak 12% a különbség, vagyis ugyanilyen szorzóval bőven 2,5 millió forinti alatti összeg jönne ki az újdonságra.
Tovább bővül a Harley-Davidson választéka
Idén több új modellt láthattunk a Harley-tól, elvégre már januárban lehullt a lepel a Street Glide Ultráról, valamint az európai fejlesztésű, 17-es keréken futó, extra alacsony ülésmagasságú Pan America ST-ről. Emellett hat V2-es továbbfejlesztett változata állt a színpadon – ezek kapcsán a legfontosabb részlet, hogy a cruiser család minden tagja megkapta a 117 köbhüvelykes V2-est, így a Low Rider S, ST, a Breakout, a Heritage Classic, a Fat Boy és a Street Bob is az új, 1917 cm3-es erőforrással folytatja pályafutását.
A most bejelentett Sprinttel együtt már kereken harminc (!) különböző típus lesz elérhető Európában, és ezek közül is az egyhengeres lehet a húzónév, mely új vevőket és rajongókat toborozhat a márkának.