Nemrég erősítette meg a márka első embere, hogy egy régi típusnév újból feltűnik a Harley-Davidson kínálatában, ugyanis a 2026-tól kapható, kimondottan kedvező árú, belépőszintű gép a Sprint nevet viseli majd, akárcsak a fél évszázada készült elődei. Akkor az olasz Aermacchival közösen gyártották a modellt, mely 1961-től a hetvenes évek közepéig volt kapható 250, majd később 350 köbcentis, 18-26 lovas erőforrással.

Egykor az olcsósága révén volt népszerű, ma pedig már a gyűjtők féltett kincse. Napjainkban 6-8000 dollárt kérnek – és kapnak – a szép Sprintekért. Vicces részlet, hogy gyakorlatilag többe kerül, mint a vadonatúj utód...

Anno azért vágott bele a Harley a Sprint fejlesztésébe, mert így szerette volna megakadályozni a kisebb, megfizethető, főként japán motorok térnyerését az Egyesült Államokban.

2026-ban érkezik a Harley-Davidson Sprint

Ezúttal nem afféle pletykáról vagy véletlenül kiszivárgott tervről van szó, ugyanis maga Jochen Zeitz, a Harley vezérigazgatója tette közzé részleteket. Kiderült, hogy a Sprint fejlesztése és tesztelése lezajlott, legalábbis erre utal, hogy az októberi kereskedői találkozón már élőben is megcsodálható lesz, így minden bizonnyal az EICMA-n is láthatjuk majd.

harley-davidson-sprint-2026-bemutato
A motor érkezése is nagy hír, de az ára még annál is érdekesebb...

Kifejezetten jól hangzik, hogy 6000 USA dollár alatti árat ígérnek, ami önmagában is kedvező, úgy meg különösen, hogy jelenleg a Nightster az egyetlen, tízezer dollár alatti árkategóriába tartozó Harley a tengerentúlon, azaz alig több mint a felébe kerül majd a Sprint, mint az eddigi legolcsóbb modell. Számunkra fontos hír, hogy a bejelentés szerint az USA-ban és Európában is kapható lesz az új, egyhengeres Harley.

harley-davidson-sprint-2026-bemutato
A hagyományoktól eltérően egyhengeres erőforrást kap a Sprint. Nem erősítették meg, hogy az Ázsiában most is kapható Harley-Davidson X 440 hajtóműve kerülne a Sprintbe, sőt szóba került a Qianjiang (QJ Motor) X350 és X500 technikája is mint lehetséges műszaki alap  

Igazán kiforrott technikáról lehet szó, mivel 2021 óta zajlik a fejlesztése, a stílusos megjelenés és kedvező ár pedig segíthet a Harley-nak új vevőket elérni. Egy ilyen csekély tömegű vassal megszólíthatják a fiatalabb korosztály tagjait, emellett az újrakezdők széles tömege láthat fantáziát a cruiser stílusú, könnyű, sokoldalú gépben. A Harley-Davidson utoljára a Street 500 és a 750 típusokkal próbált betörni az A2 géposztályba, de ezek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ám a Sprintnek minden esélye megvan a sikerre.

Stílusos, és a jól csengő névvel nagy presztízsű modell lesz, mégis igazi tömegmotor, amit sokan megengedhetnek maguknak, elvégre átszámítva 1,9 millió forintba kerül majd az amerikai piacon.

Ha az európai árképzés követi a kinti arányokat, itthon is kedvező fogadtatásra találhat a Sprint, hiszen a kinti és hazai ár között – például a Low Rider S esetében – csak 12% a különbség, vagyis ugyanilyen szorzóval bőven 2,5 millió forinti alatti összeg jönne ki az újdonságra.

Tovább bővül a Harley-Davidson választéka

Idén több új modellt láthattunk a Harley-tól, elvégre már januárban lehullt a lepel a Street Glide Ultráról, valamint az európai fejlesztésű, 17-es keréken futó, extra alacsony ülésmagasságú Pan America ST-ről. Emellett hat V2-es továbbfejlesztett változata állt a színpadon – ezek kapcsán a legfontosabb részlet, hogy a cruiser család minden tagja megkapta a 117 köbhüvelykes V2-est, így a Low Rider S, ST, a Breakout, a Heritage Classic, a Fat Boy és a Street Bob is az új, 1917 cm3-es erőforrással folytatja pályafutását.

harley-davidson-sprint-2026-bemutato
Európai fejlesztők munkáját dicséri az új, 17-es kerekű Pan America ST

A most bejelentett Sprinttel együtt már kereken harminc (!) különböző típus lesz elérhető Európában, és ezek közül is az egyhengeres lehet a húzónév, mely új vevőket és rajongókat toborozhat a márkának.