A Harley-Davidson tegnap közzétette idei eredményeit, melyből kiderült, hogy az USA-ban továbbra is folytatódik a recesszió - hét-nyolcezer darabbal kevesebb motort adtak el júliusig, mint 2017 azonos időszakában. Ugyanakkor az európai térségben sikerült fejlődni a társaságnak, fél év alatt 28 706 gép talált gazdára, ami majdnem ötszázalékos növekedést jelent.

harley-eredmenyek-2018-18823
A korábban oly erős piacokon, mint az USA és Kanada komoly visszaesést könyvelhetett el a cég, de Közép- és Dél-Amerikában, valamint az öreg kontinensen egyre jobban hasít a Harley
Persze így sem lehet okuk panaszra, hiszen fél év alatt csaknem 130 ezer motort adtak el, amivel olyan nagy hírű vállalatokat előztek be, mint például a Ducati vagy éppen KTM. Hosszú távú terveik alapján úgy tűnik, új célközönséget szeretnének megszólítani, legalább is ez derült ki a vezérigazgató, Matt Levatich szavaiból. - Szeretnénk megnyerni az új generáció tagjait, ezért a cég hosszú távú stratégiáját a fiatalabb rajongóknak szánt gépekre építjük. Átfogó fejlesztésünk eredményeként 2018 és 2028 között száz új modellt leplezünk le, közöttük a vállalat első tisztán elektromos hajtású motorkerékpárját, a LiveWire-t, mely legkésőbb 2019-ben elérhető lesz - foglalta össze a terveket Levatich. Persze előbb még arra kell megoldást találniuk, hogy sikeresen kiszervezzék a gyártást, hogy ezzel mentesüljenek az idén nyáron bevezetett, európai védővámok alól. Úgy tűnik, az első lépést már meg is tették, ugyanis a Berlin ipari fejlesztéseit koordináló Partner für Wirtschaft und Technologie GmbH máris felvette a kapcsolatot a milwaukee-i vezetőkkel, hogy meggyőzze a németországi termelés előnyeiről, szóval nem kizárt, hogy hamarosan újabb nagynevű motorgyár ver tanyát Európában.