Nemrég írtunk róla, hogy az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports hamarosan sokkal nyomatékosabb sorkettessel folytathatja pályafutását. Az akkor látott szabadalmi beadványok alapján mechanikus feltöltő kerülhet az Africára, hogy hasonló csúcsteljesítményt érjenek el a mérnökök, mint a BMW-sek a szeptemberben érkező R 1300 GS-sel és a várhatóan egy év múlva debütáló R 1400 GS-sel.

honda-africa-supercharger-2023
Így fest a tervrajzokon az új Africa Twin

Jóllehet, a márka írországi menetpróbáján azt állították a japán fejlesztőmérnökök, hogy nincs tervben a feltöltős Africa, azóta újabb képek láttak napvilágot, és ezek arra utalnak, hogy igenis dolgoznak egy ilyen modellen. Legalábbis erre utal, hogy a feltöltő után most a közvetlen üzemanyag-befecskendező rajzai bukkantak fel, ráadásul egy eddig ismeretlen, SD14 kódjelű motorban, ami minden bizonnyal a következő, Africa Twint jelöli. Csak emlékeztetőül: az SD01 volt a Varadero, az SD04 és SD06 a CRF1000L, míg a CRF1100L SD08 és SD09 jelzéssel gördült ki a gyárból.

honda-africa-supercharger-2023
Igen, az ott egy radarjeladó a fejidomban – a Honda is beszáll a távolságtartó tempomatos, önállóan fékező motorok versenyébe?

Mivel hasonló az Africa Twin és a GS célközönsége, mégis konstrukciójukban merőben eltérő motorok, iparági pletykák szerint az is előfordulhat, hogy nem mindegyik CRF kapja meg kezdetben az új, feltöltős erőforrást. A híresztelések alapján kezdetben csak a túraendurók táborát erősítő Africa Twin Adventure Sports lesz erősebb, míg a kimondottan terepmotorként pozícionált CRF1100L Africa Twin az eredeti, egyszerűbb felépítésű és kedvezőbb előállítási költségű kéthengeressel folytathatja pályafutását.