Az egyre kifinomultabb motorkerékpárok és a széles körben elérhető vezetéstechnikai képzések ellenére is gyakran látni olyan motorbalesetet, ahol elkerülhető lett volna az ütközés, ha a motor vezetője tudatosan és hatékonyan használja a gép fékrendszerét. Legtöbbször a túl késői reakció, a nem átgondolt cselekvés, illetve az első vagy a hátsó fék aránytalanul nagymértékű használata gátolja meg abban a pilótákat, hogy valóban kiaknázzák a fékrendszerben rejlő teljesítményt.

honda-automatikus-veszfekezorendszer-12268
A rendszer előnye, hogy figyelmezteti a vezetőt a közelgő baleseti helyzetre, egyben segíti, hogy minél rövidebb idő alatt megállhasson a motorral

Ezen változtatnának most a Honda mérnökei, akik az amerikai szabadalmi hivatalhoz beadtak egy olyan tervet, mely a kétkerekűekhez igazított, automatikus vészfékezőrendszer elemeit tartalmazza. Mint kiderült, kétféle módon működhet a segédlet: ha a vezető fékez, de nem elég határozottan vagy nem megfelelő technikával, és ez ütközéshez vezetne, akkor az elektronika közbeavatkozik, és a fékerő növelésével, illetve pontosabb elosztásával rövidíti le a fékutat.

Akkor is életbe lép a vészprogram, ha a gép lassítás nélkül halad a közelben felbukkanó akadály felé. Igaz, ilyenkor csak a hátsó féknyerget aktiválja, hogy mérsékelje a sebességet, jelezze a vezetőnek a veszélyt, valamint segítsen egyensúlyban tartani a motort, amikor a pilóta határozottan megmarkolja a fékkart.