· 2020. november 26. 18

AT-erőforrással érkezik a Honda CB1100X

Két henger: elég lesz?

Noha a rajongók többsége arra számított, hogy CB1000R-alapra épül majd az új túrasportmotor, a képek alapján ez is az Africa Twin erőforrását kapja, csakúgy, mint a Rebel.
Újabb fotók láttak napvilágot a Honda következő crossoveréről, pontosabban arról, hogy a mindig jól értesült távol-keleti újságírók szerint milyen is lesz a motor. Jó kiállású, s a sorkettes konstrukcióból fakadóan kimondottan karcsú lett a CB1100X, mely így nem az erőtől duzzadó négyhengeres brigád, hanem sokkal inkább a sorkettes és sorhármas BMW F 900 XR, valamint Tracer 9 ellenfele lehet.
{{articleGallery[28033].caption}}
A kép alapján az Africa Twin 1084 köbcentis, kéthengeres, DCT-erőátvitellel is kapható erőforrása dohog a CBX-ben, így csúcsteljesítménye 100 lóerő körül alakulhat, míg a legnagyobb forgatónyomatéka szintén 100 Nm lehet. Ami a formavilágot illeti, tagadhatatlan, hogy az EICMA-n látott CB4X stílusjegyei köszönnek vissza, vagyis jó eséllyel a CB1100X tervezését is az olasz K+F központra bízta a japán vállalat. Persze nincs ebben semmi meglepő, elvégre ez bevett gyakorlat a távol-keleti cégeknél – például a Tracer 700-at is a talján szakemberek álmodták meg és fejlesztették ki az MT-07-ből.
Kíváncsian várjuk, mikor láthatjuk a bemutatásra kész CB1100X-et, és tudva, hogy milyen népszerűek napjainkban a hasonló, középméretű crossoverek, valószínűleg nem is kell olyan sokat várnunk a leleplezésére.