Miként Chrobák Jani tesztjében olvashattátok, a Fireblade legkifinomultabb, SP változata már 2020-ban is kimagasló vezethetőségével hívta fel magára a figyelmet, ám az új, idén átdolgozott változat még elődjén is túltesz.

Megjelent az új CBR1000RR-R SP Carbon Edition

Soros, négyhengeres, részben fogaskerekes, részben láncos vezérlésű motorját teljesen áttervezték, a módosítás célja egyértelműen az volt, hogy még erősebb legyen a középső és a felső fordulatszám-tartományban.

honda-cbr-1000-rr-r-sp-2024

Ehhez alapjaiban kellett fejleszteni az erőforrás elemein, így például módosítottak a hengerfejen, a sűrítési viszonyon, a szelepvezérlésen és a szeleprugókon is, továbbá új, könnyebb főtengelyt, valamint hajtórudakat építettek be. A rugalmasságot fokozza az új, rövidebb áttételezésű váltó is, míg a vadonatúj, kétmotoros, elektronikus gázmarkolat precízebb irányítást és nagyobb motorféket szavatol.

honda-cbr-1000-rr-r-sp-2024
Az SP csúcsteljesítménye 217,6 LE (160 kW) 14 000 f./percnél, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm

Továbbfejlesztették az alumínium hídvázat is, akárcsak az RC213V-S-ből ismerős lengővillát, a lassításért pedig Brembo Stylema R féknyergek felelnek. Emellett átdolgozták a fejidomra rögzített légterelő szárnyakat, melyek kettős célt szolgálnak: kanyarban csökkentik a motorra ható oldalirányú erőket, míg féktávon a plusz súly révén stabilizálják a gépet. Végül pedig módosítottak az üléshelyzeten, hogy a pilóták – testalkattól függetlenül – akadálytalanul mozoghassanak a motoron, ezzel is tovább faragva a köridőket.

honda-cbr-1000-rr-r-sp-2024
MotoGP-stílusú szárnyak kerültek a motorra

A többféle fényezésű alapmodell mellett kiad a gyár egy korlátozott darabszámú CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Editiont is, ami a többi változattal egyszerre kerül a szalonokba. Ez kizárólag Matt Pearl Morion Black festéssel lesz elérhető, és miként neve is utal rá, szénszálas idomok borítják.

honda-cbr-1000-rr-r-sp-2024

Mindössze 300 darabos példányszámban készül, egyedi sorszámplakettel látják el, és karbonelemei révén egy kilóval könnyebb a „sima” SP-nél – kereken 200 kilóval mérlegel menetkészen.