Új szabadalom a Hondától
Turbó helyett előkamra?
Maga a technika nem újdonság, viszont eddig nem kapott szerepet kétkerekűekben. Lehet, hogy ez lesz a turbófeltöltőt helyettesítő megoldás?
Aki esetleg nem lenne képben az előkamrás gyújtás működésével, annak röviden összefoglaljuk, milyen előnyei is vannak. A Formula-1-ben is alkalmazott eljárás lényege, hogy még azelőtt elkezdik befecskendezni az üzemanyagot, hogy a dugattyú elérné a felső holtpontot, majd ezt a benzin-levegő keveréket – jellemzően két részre osztva – gyújtják be.

A forgó előkamrából egyenletesen juthat a belobbant benzin-levegő elegy a hengerbe, így kevesebb üzemanyaggal is tökéletes lehet az égés. Mindez azt szolgálja, hogy kevesebbet fogyasszon a motor, és így csökkenjen a károsanyag-kibocsátása

Hasonló előnyök jellemzik az aktív és passzív előkamrás motorokat, viszont a műszaki háttér igencsak eltérő: az aktív rendszerben általában két befecskendező juttatja el a keveréket a kamrába és a hengerbe, s két gyertya felel a gyújtásért. Ezzel szemben a passzív előkamrás konstrukcióban a kamrában belobbant elegy és az átlagosnál magasabb sűrítési viszony felel a dugattyú feletti keverék öngyulladásáért