Az elöl több nyomon futó motorok története eddig inkább a botrányokról volt híres, mintsem a lenyűgöző és nagy számban megjelenő új modellekről, köszönhetően a szemfüles és arcátlan koppintásra hajlamos távol-keleti gyáraknak.

honda-haromkereku-motor-19314
Olasz pénzügyőrök a lefoglalt kínai koppintással

Az egyelőre alig észrevehető piaci szegmens komoly vitákat szított az elmúlt években, a háromkerekű robogóiról elhíresült Piaggio például nemes egyszerűséggel lefoglaltatta és elvitette az olasz pénzügyőrséggel az EICMA-n kiállított kínai robogókat, mert azok túlzottan hasonlítottak a talján gépekre.

honda-haromkereku-motor-19312
A Honda új szabadalma, mely egy szokatlanul összetett első felfüggesztést ábrázol

Akárhogy is, a fordított trike-ok egyre fontosabbak a gyártóknak, beleértve a Hondát is, mely a minap egy nem mindennapi, dupla első felfüggesztéssel rukkolt elő. Persze ebben is nehéz újat mutatni, így a rendszer alapjai hasonlítanak a japán és európai vetélytársakon alkalmazott megoldásra, ám fontos különbség a lengőkarok és a kerékagyak sajátos csatlakozása. A hosszanti lengőkarok bekötési pontjai igencsak alacsonyan helyezkednek el, s a rendszer megannyi összetevőből áll - elsőre értelmezni is nehéz a több tucatnyi számot és az általuk jelölt alkatrészeket a képen. Reméljük, hogy hamarosan ennél többet láthatunk a készülő háromkerekűből, hisz' a Gold Wing egyedülálló első futóműve is meggyőzött minket a teszten, s szívesen kipróbálnánk az arra nagyon hasonlító, csak éppen megkettőzött változatot.