Az évtizedek óta vadul pörgő dél-ázsiai piac óriási lehetőségeket rejt a járműveket forgalmazó vállalatoknak, ennek megfelelően mindenki igyekszik a legtöbbet kihozni a régióból. A Honda is folyamatosan növeli gyártási kapacitását, hiszen a robogókat viszik, mint a cukrot, s a kisköbcentis motorkerékpárok tekintetében is komoly fejlődésről beszélhetünk. Ennek következtében lassan, de biztosan felzárkóznak a jelenleg piacvezető Bajaj Autóhoz. Az Indiai Autógyártók Szövetségének (SIAM) információi szerint a japán társaság tavaly december végéig mindössze 9571 darabbal kevesebb kétkerekűt adott el, mint vetélytársa, s az idei évben további jelentős növekedésre számítanak - a számítások szerint nem elrugaszkodott ötlet a kétmilliós értékesítési darabszám megcélozása.

honda-india-bajaj-17207

Az indiai vásárlók körében rendkívül népszerű a Honda Unicorn elnevezésű modellje. Ez is hozzájárult, hogy a cég tavaly április és december között 1,46 millió (!) motort adott el a térségben
Kiválóan teljesített többek között a 125 köbcentis Honda CB Shine, a vonzó kétkerekű jelenleg a harmadik legnagyobb példányszámban értékesített típus az országban, továbbá ez teszi ki a cég motoreladásainak közel felét. Ráadásul 150-es gépük, az Unicorn is nagy népszerűségnek örvend, ezért bizakodóak, s úgy tervezik, hogy idén több mint kétmillió motor talál gazdára a térségben. Ugyanakkor a Bajaj nem adja könnyen pozícióját, hiszen ők is képviseltetik magukat az arrafelé oly népszerű 125-ös és 150-es szegmensben, sőt nagyobb kategóriákban is, így a két óriáscég csatája 2018-ban is folytatódik.