Igazán nem panaszkodhat a Honda a forgalomra, hiszen a japán cég a világ legnagyobb motorgyártója lett 2021-ben, Európában megannyi motorja igazi bestseller a kategóriájában, itthon pedig továbbra is minden harmadik eladott új gép Honda-logót visel. Ráadásul az A2-es modellek különösen kapósak,

tudniillik Magyarországon a három legnépszerűbb új nagymotor közül (R 1250 GS, CB500F, CB500X) kettő Honda, ráadásul mindkettő az A2-es kategóriát erősíti.

Így aztán nem meglepő, hogy rögtön két új modellel bővítené a kínálatot a Honda. Első a már látott, scrambler stílusú CL500, a másik pedig a visszatérő Dominator.

NX500 néven érkezik az új Dominator

A márka levédette Európában az NX és NX500 nevet, ami arra utal, hogy a típus nyugdíjazásának huszadik évfordulóján, 2023-ban ismét piacra dobja a Dominatort, igaz, erősen átdolgozott formában. A stílus változatlan, azaz karcsú, könnyű enduró lesz – hiszen crossovernek ott van a CB500X –, tehát garantálható a 21-es első kerék, a fűzöttküllős felni és a nagy szabad hasmagasság. A Dominator érkezése is azt bizonyítja, hogy a kalandmotorok vagy a kalandmotoros külsőbe csomagolt crossoverek lehetnek a következő évek sikermodelljei, hiszen sorra jönnek az ilyen modellek, melyek kényelmes üléshelyzetükkel és karcsú felépítésükkel valóban nagy használati értékű, sokoldalú motorok.

honda-nx500-dominator-2022
Közel húsz éve, 2003-ban szűnt meg a Dominator gyártása – aligha véletlen, hogy pont 2023-ban rukkolnak elő az utóddal...

Mivel a múltban megannyi kisebb NX is elérhető volt, logikusnak hangzik, hogy az NX500 után megjelenhet az egyhengeres NX300 – hiszen a Ténéré 300-ról is régóta pletykálnak –, azt pedig csak reméljük, hogy később egy 7-800-as kivitel is érkezik, amivel tovább színesedik a középméretű kalandmotorok mezőnye.