Kétségtelen, hogy a régi Transalpnak pont ugyanaz volt a legfontosabb erénye, mint a 750-es Africa Twinnek, vagyis hogy autópályán, szerpentinen és terepen is ideális társ volt. Ezek után nem véletlen, hogy a tavaly év végén leleplezett, XL750 Transalpot is azzal vezették fel a hondások, hogy egyaránt tökéletes választás a város körüli és a földkörüli utakra is...

Versenyképes áron érkezik az új Honda Transalp 750

Az új XL750 – felmenőitől eltérően – a Hornetből átemelt, 755 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás köré épül. A nyolcszelepes hajtómű csúcsteljesítménye 92 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm, ami nem is kevés, ismerve, hogy mindössze 208 kilós menetkész tömeggel mérlegel az újdonság.

honda-transalp-750-ar
Többféle menetüzemmód közül választhat a pilóta, egyebek mellett személyre szabható a teljesítményleadás (EP), a motorfék intenzitása (EB), a nyomatékszabályozó működése (HSTC) és az egykerekezés-gátló is

Ma azt is megtudhattuk, hogy mennyiért vihető haza az idén háromféle fényezéssel készülő (Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic, Ross White Tricolour) XL750. A modell alapára 4 189 000 forint, amiben természetesen a regisztrációs adó is benne van.

honda-transalp-750-ar
A Transalp magával ragadó formavilágát Európában, a Honda római K+F központjában álmodták meg. A tervezők elmondása szerint az volt a cél, hogy csekély légellenállású mégis komoly időjárás-védelmet nyújtó idom ölelje körbe az új XL750-et

A Honda – ezzel a kedvező árral – borsot törhet a suzukisok orra alá, ugyanis a közvetlen ellenfél, a V-Strom 800 hazai ára még nem ismert, de az öreg kontinensen 11 500 eurót kell leszurkolni érte (XL750: 10 690 EUR), azaz várhatóan Magyarországon is többe kerül majd a visszatérő Transalpnál. Ráadásul a Honda könnyebb, sőt valamivel erősebb is a V-Stromnál, így magasabb áron is vonzó lehetne a Suzuki újdonsága mellett.