Mivel tavaly elárasztottak minket a gyárak újdonságokkal, arra számíthattunk, hogy 2025-ben látványosabb, de műszakilag nagyon hasonló modellek sorakoznak majd a standokon. Jóllehet, a Kawasaki is kitett magáért '24-ben, így is maradt puskapor az idei seregszemlére, sőt teljesen megújult a ZX-10RR is, ami jövőre már a Superbike-világbajnokságon bizonyíthat.
A Kawasaki újdonságai a 2025-ös EICMA-n
Nincs könnyű dolga a mérnököknek, hiszen a közúton és pályán is etalonnak számító sportmotoroknál alapvető elvárás, hogy minél könnyebbek, erősebbek legyenek, ugyanakkor az európai döntéshozók szigorú környezetvédelmi szabályainak is muszáj megfelelniük, hiszen csak így kaphatnak rendszámot az immáron Euro 5+ besorolású gépek.

Idén a vb-tabellán hatodik és tizedik lett Alex Lowes, valamint Alex Bassani. Noha ők Bimotával versenyeznek, valójában japán technikára épül a motor, erre utal az alakulat hivatalos neve is – bimota by Kawasaki Racing Team. Hogy jövőre felvehessék a versenyt a japán és az európai kihívókkal, a gyár új ZX-10RR-t küld csatába 2026-ban, melyen már első ránézésre is látszik, hogy lényegesen nagyobbak az első szárnyak, bár ez aligha lesz perdöntő a közúti változat vásárlóinak.
Az már annál fontosabb újítás, hogy a ZX-10R-en továbbfejlesztették az eddig is kifinomultan működő vezetéssegítő rendszereket, megújult a színes TFT-műszeregység, és azt is kiemelték a bemutatón, hogy immáron alapáras a modellen az Öhlins kormány-lengéscsillapító. A pályára született RR további műszaki csemegéket tartogat, mint például a könnyebb motorikus alkatrészek, élen a Pankl titán hajtókarokkal. Mivel az első szárny eltérő színű, mint a többi idom, ez a motor leghangsúlyosabb részlete, egyben az új RR védjegye.
Bár tavalyi újdonság, továbbra is Európa egyik legnépszerűbb nagymotorja a Z900, így érthető, hogy kiemelt helyet kapott az idei seregszemlén. Nem meglepő a népszerűsége, főként a Z900 SE változaté, mely szintén idén tavasszal került az üzletekbe. Különlegessége, hogy a sportmotorokra jellemző, Brembo M4.32 fékrendszerre, Nissin radiális főfékhengerre és Öhlins S46 központi rugóstagra épül, vagyis az idomos vasak kezességét és pontosságát nyújtja, de sokkal kényelmesebb üléshelyzettel.
Nemrég írtunk róla, hogy a középosztályban is erősített a Kawasaki, és a felhasználói visszajelzések alapján újra csatasorba állította a KLE500 kalandmotort, valamint továbbfejlesztette a Z650 S-t. Mivel ott részletesen bemutattuk a modellt, most csak röviden a lényeg – sportosabb üléshelyzet és kormány, alapáras kipörgésgátló és színes TFT jellemzi az új sorkettest, mely a kínai armadával, valamint a japán két- és négyhengeresekkel harcol a vevőkért.
Úgy tűnik, minden naked sportosabbá vált az utóbbi hónapokban, és ez megfigyelhető a Kawán is. Látványos részlet, hogy a kormány jóval szélesebb és 13 mm-rel messzebb került a vezetőtől, ezáltal a tempós kanyarokban még stabilabb a Kawasaki legnagyobb csupaszmotorja
Jóllehet, 2026-os modell, már hetekkel az EICMA előtt lehullt a lepel a Kawasaki új csupaszmotorjáról, a Z1100-ról. A legfontosabb változás, hogy az összlökettérfogat 1043-ról 1099 köbcentire nőtt, ezen belül elsősorban a lökethossz változott (59 mm-re), vagyis főként az alsó és a középső fordulatszám-tartományban lett erősebb, mint elődje. Így aztán megbocsátható, hogy kissé csökkent a csúcsteljesítmény (134 LE-re), viszont a hétköznapokban fontos rugalmasság és spontán gázreakció javult, és a motor elektronikai rendszere is fejlettebb lett.
A Kawasaki mérnökei mindig is büszkék voltak rá, hogy a Z900 RS nem átfésült csupaszmotor, hanem részleteiben is hiteles, múltidéző retrógép. Már a 2017-es változat bemutatóján arról beszéltek, hogy „a motorozásban nincs helye csúsztatásnak, hamisságnak.” Hozzátették, hogy olyan egyedülálló örökségre van szükség, mint a Z1-é, hogy a hetvenes évek hangulatába belekóstolhassanak a mai motorosok is, és erre a Z900 RS tökéletes példa. A kívül-belül átdolgozott, még látványosabb RS október végén jelent meg, és itt meséltünk róla részletesen.
A most bemutatott gépekkel immáron 12 géposztályban több tucat modell sorakozik a Kawasaki kínálatában, beleértve a különleges, úttörőnek tekinthető, kompresszoros csupasz- és sportmotorokat, valamint a tisztán elektromos és hibridhajtású motorokat.