A leggyakoribb kritika az elektromos motorokkal kapcsolatban, hogy egy-két óra használat után lemerülnek és nagyon sokáig tart újra feltölteni őket. Nos, a Carlogos friss gyűjtése szerint ez csak részben igaz, hiszen a prémium kategóriájú villanymotorok több mint négyszáz kilométert is megtehetnek, mielőtt újra konnektort vagy gyorstöltőt kéne keresni a tulajdonosnak.

Mennyi a legdurvább elektromos motorok hatótávja?

Az összeállításban a tíz legkitartóbb villanymotor szerepel, de mivel az egyes államok és gyárak mérési módszerei, valamint a motorok energiatakarékos beállításai is eltérhetnek egymástól, a sorrend inkább elméleti jellegű. Arra viszont tökéletes, hogy bemutassa: napjainkban már a benzines kalandmotorok hatótávjait tudják a drágább elektromos gépek.

A SportMotor.hu bemutatója az egyik legnagyobb hatótávú elektromos robogóról

A lista tizedik helyezettje a Sondors Metacycle, ám itt rögtön felmerül a kérdés, hogy a 128 km-es értéket milyen mérési módszerrel érték el? Ugyanis ennyit ma már a robogók is tudnak, mint például az üzemmódtól függően 130/161 km-es elméleti hatótávú NIU NQi GTs, ez a modell mégsem szerepelt a gyűjtésben.

legnagyobb-hatotavu-elektromos-motorok
Harley-Davidson LiveWire

Kilencedik lett az itthon kevésbé ismert Traform (193 km), nyolcadik az általunk is tesztelt, és mi tagadás, igazán szerethető Harley-Davidson LiveWire (235 km), míg hetedik helyen a Lightning LS-218-at (260 km) említi a lista. Innen már belépünk a 300 pluszos klubba, jön a Damon Hypersport (321 km), a Zero SR/S (365 km) és az Energica EGO+/RS (420 km), a dobogón pedig a méregdrága Arc Vector (436 km), Evoke 6061 (470 km) és a Damon Hypersport Pro (483 km) sorakozik.

legnagyobb-hatotavu-elektromos-motorok
Energica Ego Plus RS

Tegyük hozzá, hogy utóbbi trió tagjai másik ligában játszanak, a Damon zászlóshajóáért például kereken 40 ezer dollárt kérnek, amiből azért simán kijön két-három prémiumkategóriájú, benzines túra- vagy sportmotor. A 4-500 kilométeres elektromos hatótáv egyelőre tehát nem a „szegények sportja”, viszont az is igaz, hogy ma már egy új 125-ös áráért, másfél-kétmillió forintért megvehetőek a száz kilométer feletti hatótávú, fürge e-robogók, melyek egyaránt alkalmasak ingázásra és futárkodásra is.