Kétségtelen, hogy az egyik leggyakoribb ellenérv az elektromos motorkerékpárokkal szemben, hogy viszonylag drágák benzines társaikhoz viszonyítva. Úgy látszik, a Harley-Davidsonnál megtalálták a módját, hogy versenyképesebbé tegyék elektromos motorjukat, a LiveWire-t, mégpedig úgy, hogy közben a modell legfontosabb jellemzői nem változtak.

livewire-one-bemutato
Nem változott a teljesítmény és a hatótáv, viszont jó milliókkal csökkent a vételár – vonzó ajánlat lehet az elektromos motorra vágyóknak az Európába 2022-ben érkező Livewire One

Negyedével olcsóbb lett a Livewire One

Az általunk tavaly tesztelt alapmodell 28 ezer dollárt kóstál a tengerentúlon, ezzel szemben a most bemutatott Livewire One 21 999 dollárba kerül, azaz nagyjából 25 százalékot faragtak az árából.

livewire-one-bemutato
Valódi mérföldkő a HD történetében: márkanév lett a típusból, így Livewire-ként szerepel a kínálatban az összes elektromos modell

Kedvezőbb ár ide vagy oda, ugyanakkora telep szolgáltatja az áramot, mint az első Livewire-ben. A motor akksija gyorstöltéssel egy óra alatt 0-ról 100%-ra tölthető, és utána – városi tempóval – 230-240 kilométert tehet meg egyhuzamban. Noha tényleg komoly árengedményről van szó, a LiveWire One is megkapta a hattengelyes IMU-t, ami a motor sebességét és dőlésszögét figyelembe véve felügyeli a fékezést és a gyorsítást.

livewire-one-bemutato
Jól hangzik az egyórás gyorstöltés, főként az eddiginél kedvezőbb, 22 ezer dolláros ár mellett

A modell árusítása máris megkezdődött az USA-ban, és várhatóan 2022 tavaszán Európában is elérhető lesz.