Ha az egyes géposztályokat nézzük, úgy tűnhet, hogy komoly átalakuláson esett át a hazai motorpiac. A listavezetők ugyanis, nevezetesen a túraendurók, crossoverek, a 125-ös és annál nagyobb nakedek piaci részesedése jócskán csökkent egy év alatt, az eladott darabszámok mégis meredeken emelkedtek. Hogy lehet ez?

Nos, a megfejtés a nagyrobogók kategóriájában keresendő, ugyanis ez jelenleg a legdinamikusabban növekvő géposztály Magyarországon. Olyan nagy a kereslet, hogy egy év alatt másfélszeresére nőtt a forgalmuk.

Immáron minden negyedik-ötödik (!) új motor a rendszámos robogók közül kerül ki, azaz napjainkban olyan modellek pörgetik az eladásokat, melyek egyaránt alkalmasak mindennapi ingázásra és kisebb-nagyobb hétvégi túrákra is.

magyar-motorpiac-2023-februar
2023-ban már közel hétszáz új motort állítottak forgalomba Magyarországon, szemben a tavalyi 530 darabbal

Persze ez az elsőség csak a kategóriák versenyére igaz, a típusok viadalában továbbra is a GS ül megingathatatlan boxertrónján, és idén is többet adtak el belőle, mint bármilyen motorból vagy robogóból.

magyar-motorpiac-2023-februar
Továbbra is az R 1250 GS viszi a pálmát, pedig tényként kezelhető, hogy még idén érkezik az új, nagyobb és erősebb utód

A benzines nagyrobogók mellett az elektromos robeszok is népszerűek, és meglepetésre az egyik prémium kategóriájú modell, a BMW CE 04 áll az élen, amit a tavalyi összesített első helyezett Daytona követ a sorban. 

magyar-motorpiac-2023-februar
A benzines és elektromos robogók előretörése jellemzi az idei motorpiacot

Jó előjel ez a 2023-as szezon előtt, hiszen láthatóan nem csappant meg a motorvásárlási kedv, noha más tényezők is közrejátszottak a remek eredményben. Néhány márkánál a 2022-ben megrendelt motorokat most januárban szállították le, ami torzíthatja a képet, de ezzel együtt is komoly eredmény, hogy a tavalyi, évtizedes rekord után is tovább tudott nőni a piac.