Közel hétezer új motorkerékpár állt forgalomba idén, ami nem meglepő, hiszen tavaly is nyolcezer darabos mennyiséggel zárt a magyar motorpiac, ám az már komoly meglepetés, hogy ebből mekkora arányt képviseltek az egyes géposztályok és modellek. Különösen a túraendurók és azon belül is az R 1300 GS különböző változatai érdemelnek figyelmet, mert utoljára úgy 15-20 éve láthattunk ilyen számokat...

Több mint háromszáz darab R 1300 GS talált gazdára

Elképesztő előnnyel vezeti a modellek versenyét az új boxer, sőt többet adtak el belőle, mint tavaly az 1250-es és 1300-as változatból összesen.

magyar-motorpiac-2025-oktober
Igazán nem lehet panasz a piac sokszínűségére, hiszen a tíz legkelendőbb nagymotor öt különböző gyártótól származik, és európai, japán, valamint kínai vállalat neve is felbukkan az élmezőnyben

Sokatmondó, hogy a BMW mögött sorakozó dobogósokból összesen nem fogyott annyi, mint a listavezetőből, és ennek köszönhetően a túraenduró-géposztály is megerősítette az első helyét – immáron minden harmadik-negyedik új motor ebből a kategóriából kerül ki. Érdekes a földrészek szerinti eloszlás is, mivel

éppen az első helyezett az egyetlen európai a Top 15-ben, három japán (Honda, Kawasaki, Yamaha) került a legjobbak közé, illetve a CFMoto és a Voge képviseli a kínaiakat egy-egy modellel. Meglepetés, hogy a tavalyi éllovast adó Benelli legsikeresebb motorja 2025-ben már nem fért be a legjobb 15-be sem.

Átalakult tehát a hazai motorpiac, több túraendurót és csupaszmotort adtak el, mint tavaly, mégpedig a nagyrobogók és túramotorok rovására – utóbbiakból jelentősen kevesebb fogyott a 2024-es mennyiségnél.

Miről árulkodnak a motorpiac idei számai?

Egyrészt nem csökkent a vásárlási kedv, hiszen május óta minden hónapban nagyobb volt a forgalom, mint egy évvel korábban, és az is figyelemre méltó, hogy miként alakult a hengerűrtartalom szerinti eloszlás. Négy típus került be a legjobbak közé az A2-es, 500 köbcenti alatti kihívók közül (CFMoto 450 MT, Kawasaki Ninja 500, Honda NX500 és CB500 Hornet), a gépek nagyrésze az 500 és ezer köbcenti közötti szegmensből került ki, és a GS volt az egyetlen ezresnél nagyobb motor.

magyar-motorpiac-2025-oktober
Jól mutatja az egyes kategóriák súlyát a hazai piacon, hogy tucatnyi gyártó csaknem harminc modellje sorakozik a sportmotorok géposztályában, de így is csak 209 ilyen gép talált gazdára októberig, míg az R 1300 GS-ből 309-re került magyar rendszám. Ez azért szenzáció, mert évek óta nem volt rá példa, hogy Magyarországon bármilyen új nagymotorból háromszáz darabnál többet adjanak el

A Datahouse által kiadott, októberi számokat látva idén is reális tehát a tavalyihoz hasonló, 7500-8000 darabos összmennyiség a piacon. Ez azért komoly eredmény, mert 2024 utolsó nyolc hetében több mint ezer gépet helyeztek forgalomba a közelgő Euro 5+ szabályozás miatt, és ez a 2025 tavaszi eladásokat, pontosabban az idei, hazai regisztrációk számát csökkentette.

A legnépszerűbb új motorkerékpárok Magyarországon (2025. január-október)

BMW R 1300 GS – 309 db
HONDA XL 750 – 147 db
HONDA NX500 – 143 db
KAWASAKI Z900 – 119 db
HONDA CB500 Hornet – 110 db
HONDA X-ADV – 97 db
YAMAHA MT-07 – 97 db
HONDA CB760 Hornet – 91 db
CFMoto 450 MT – 90 db
HONDA CB650R – 78 db
HONDA CB1000 Hornet – 75 db
KAWASAKI NINJA 500 – 61 db
KAWASAKI Z650 – 60 db
YAMAHA TRACER 9 GT – 60 db
VOGE DS900X – 58 db