· 2021. január 14.

Ilyen elektromos motorokat vettünk 2020-ban

Új kor hajnala?

Most először nem az e-motorok a sereghajtók a piacon, immáron több talál gazdára belőlük, mint a klasszikus gépekből. Érdekes sorrend született a hangtalan modellek versenyében.
Továbbra sem túl acélosak a tisztán akksiról üzemelő gépek darabszámai, viszont az is igaz, hogy évről évre nagyjából megduplázódik az eladott mennyiség. Tavaly összesen 41 ilyen motorkerékpárt és robogót vettek hazánkban – derül ki a DATAHOUSE friss összesítéséből.

NIU és Super Soco az eladási listák élén

Nem meglepő, hogy a világ legnagyobb elektromosrobogó-gyártója, a NIU lett az első itthon is, és összesen 16 darab talált gazdára a távol-keleti vállalat típusaiból.
{{articleGallery[28628].caption}}
A NIU NGTs vitte a prímet (12 db), második lett a Super Soco TCM (9 db), míg harmadik helyen ismét egy NIU, az NGT áll (4 db). Két-két darabot vettek az általunk is tesztelt Harley-Davidson LiveWire-ből, Silence S01-ből és Zero Z4-ből, míg egy-egydarabos mennyiséggel szerepel további féltucat modell.
{{articleGallery[28629].caption}}
Az elektromos motoroknál egyelőre tehát várat magára az áttörés, és aligha láthatunk a közeljövőben olyan számokat, mint Norvégiában, ahol immáron több tisztán elektromos járművet adnak el, mint hibridet, benzinest és dízelt együtt. Viszont azt kár lenne tagadni, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a hangtalan gépek iránt, s ha végre a kétkerekűek is kaphatnak majd állami támogatást – akárcsak jelenleg az autók –, az újabb komoly lendületet adhat az elterjedésüknek.