· 2020. október 5. 8

Megjelent az új BMW G 310 GS

Mutasd, mid van!

Elsősorban környezetvédelmi okai voltak a modellfrissítésnek, de ha már elkezdték, nem végeztek félmunkát a bajorok. Szebb, egyben jobb is lett a legkisebb GS.
Anno még Chrobák Janit is meggyőzte a németek legkisebb endurója, holott ő nem igazán rajong a terepmotorokért - itt mesélt róla, hogy milyen ügyes gép lett a német-indiai frigyből született gép.
{{articleGallery[27135].caption}}
Mivel már három év telt el a GS bemutatkozása óta, időszerű volt a vérfrissítés, főként, hogy jövőre csak Euro5-ös erőforrással állhatnak forgalomba a motorok az öreg kontinensen.

Szebb és jobb lett a BMW G 310 GS

Ezért ismét tervezőasztalhoz ültek a mérnökök, s amellett, hogy átfésülték az erőforrást – ami immáron Euro5-ös - több ponton továbbfejlesztették a modellt.
{{articleGallery[27141].caption}}
Elektromos fojtószelepvezérlőt kapott a motor, emellett a könnyebb elindulást segítendő üresben automatikusan megemelkedik a fordulatszám, ami aszfalton és terepen is segítség lehet a pilótának.
{{articleGallery[27137].caption}}
Emellett kisebb erővel működtethető kuplungkar, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung), valamint új LED-fényszóró és -irányjelző növeli a GS használati értékét, no meg a széles tartományban állítható fék- és kuplungkar.
{{articleGallery[27138].caption}}
Mindezt megkoronázza a generátor és a vízpumpa új, titánszínű fedele, no meg az átdolgozott fényezés, amitől még szemrevalóbb lett a modell. Az alapszínek mellett ráadásul elérhető lesz a nagyobb névrokonokon már látott jubileumi színösszeállítás is - a fekete-sárga kivitellel a legendás R 100 GS előtt tisztelegnek a tervezők.