· 2020. október 8. 70

Megkezdődött a Ducati Multistrada V4 gyártása

170 lóerő – elég lesz?

Nem az a legnagyobb szám, hogy erősebb és gyorsabb elődeinél, hanem az új extra, ami hatékonyan segíthet a baleset-megelőzésben. Beköszöntött a radarral felszerelt, önvezető motorok korszaka.
Hivatalosan is bejelentette a Ducati – a kémfotók után –, hogy megkezdte a V4-es Multistrada gyártását, ami a vállalat első modellje, mely elöl és hátul is radarral felszerelt.
{{articleGallery[27163].caption}}
Az új alkatrész abban segíthet, hogy elkerülje, megelőzze a motoros a ráfutásos baleseteket.

Radar kerül az új Ducatikra

Több motoron láttunk már hasonló érzékelőket, de ezek csak passzív feladatot láttak el, például jelezték, ha sávváltáskor fennált a veszélye, hogy nekikoccanunk a mellettünk haladó autónak vagy motornak.
{{articleGallery[27164].caption}}
Ezzel szemben a bolognaiak újítása már aktív rendszer, azaz figyelmezteti a vezetőt, de részben át is veheti tőle az irányítást. Mindez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a sebességtartó automatika (tempomat) immáron a követési távolságot is tartja az előtte haladóhoz igazodva.
{{articleGallery[27165].caption}}
Mi több, nem csak gázt ad vagy gázelvétellel lassít, hanem – figyelmeztetés után – akár bele is fékez, hogy elkerülje az ütközést. Ez azonban csak az első egység, míg a hátsó azt vizslatja, hogy halad-e valaki a holtterünkben, illetve, hogy valaki veszélyes tempóval közelít-e felénk hátulról.
{{articleGallery[27166].caption}}
Ráadásul mindenki beállíthatja a neki ideális követési távolságot, mégpedig négy lépcsőben, igaz, csak bizonyos tempónál aktív a rendszer, a hírek szerint 30 és 160 km/órás tartományban működik majd. Egyelőre ennyit tudunk a motorról, de október közepén újabb részletek látnak napvilágot, míg november elején hivatalosan is leleplezik a motort.