· 2020. szeptember 21. 4

Kívül-belül megújul a Honda CB125F

Futárok kedvence

Noha eddig is étvágytalan volt, most tovább csökkent a megbízhatóságáról híres Honda CB125F fogyasztása, ami részben annak köszönhető, hogy több mint tíz kilót faragtak le róla. Számos műszaki csemege látható az új nyolcadliteresen.
Talán a legérdekesebb újítás, hogy az alacsony belső súrlódású eSP (ti. enhanced Smart Power) motorjából mellőzték a hagyományos önindítót, helyére pedig – generátorként is működő – ACG-egységet szereltek.
{{articleGallery[27001].caption}}
Átfésülték idomzatát, így még jobban hasonlít a nagyobb hengerűrtartalmú névrokonokra, gazdag alapfelszereltségébe pedig immáron beletartozik a LED-fényszóró, a középállvány vagy a digitális, fogyasztásmérővel kiegészített műszeregység. A kedvezőbb menettulajdonságok és a fejlettebb műszaki alapok dacára a CB125F tömege 11 kg-mal csökkent, így még elődjeinél is könnyebben kezelhető.

Megújul a Honda CB125F

Mr. Ken Tomiyasu, a 2021-es CB125F fejlesztéséért felelős csapat vezetője elmondta: „Számunkra a CB125F afféle igazodási pont, vele kezdődik minden. Ezért aztán a modell frissítése felér egy kisebb forradalommal – úgy javítottunk menettulajdonságain, hogy közben jelentősen csökkentettük az üzemanyag-fogyasztását. Az alacsony belső súrlódású, modern eSP motor hihetetlenül hatékony, miként a váz, a futómű és az idomzat is a legmagasabb színvonalat képviseli. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egyre többen kezdik Honda CB125F nyeregben motoros pályafutásukat, ezért is mindent megadunk számukra a vezetési élményt és a használati értéket illetően.”
{{articleGallery[27005].caption}}
Az új CB125F igen komoly gépezet, kidolgozása során nem kevesebb, mint 19 szabadalmi kérvényt nyújtott be a Honda. A modellt Olaszország déli részén, Atessában szerelik össze, itt kerül be a nagy merevségű, áttervezett vázba a továbbfejlesztett, léghűtéses eSP motor, amelynek üzemanyag-fogyasztása jelentősen csökkent. Az eSP erőforrás üzemanyag-fogyasztását 27%-kal csökkentették a Honda szakemberei, s maga a hajtómű hét kilóval (!) lett könnyebb, csúcsteljesítménye pedig 11 lóerő 7500-as percenkénti fordulatszámnál.
{{articleGallery[27006].caption}}
A legnagyobb szenzáció, hogy a korábbi 1,96 l/100 km-ről 1,5 l/100 km-re csökkent a fogyasztás, tehát a 11 literes üzemanyagtartály tartalmával akár 800 kilométer is megtehető! Arról nem beszélve, hogy így simán kiérdemli a leggazdaságosabb jármű címet, elvégre átlagos, napi 35 kilométeres ingázással számolva elég havonta egyszer tankolni (!), vagyis négyezer forintból egy egész hónapon át motorozhatunk vele minden egyes hétköznap.
{{articleGallery[27010].caption}}
Mindehhez még jobb kezelhetőséget nyújtó, könnyebb csőváz társul, s a sok fejlesztés eredményeként immáron csak 117 kilós menetkész tömeggel mérlegel az apróság. Kiemelték a modell bemutatóján, hogy a 2021-es CB125F agresszív megjelenésű, új idomzata a nagyobb CB-ket idézi. A „széles vállú” üzemanyagtartály és a hűtőradiátor ezüstszínű rácsa a CB-R Neo Sports Café modellcsalád tagjairól lehet ismerős, míg a fekete, remek időjárás-védelmet nyújtó, éles vonalakkal tagolt fejidom alkotóját a CB500F inspirálta. Ha mindehhez az elődmodelléhez hasonló, kedvező ár társul, simán a 2021-es szezon egyik sikermodellje lehet a 125-ösök között az új CB125F.