· 2021. január 6. 3

Megújult a Honda Gold Wing

A király új ruhája

Láttunk már ennél mélyrehatóbb modellfrissítést, bár a csupán két éve bemutatott Gold Wingnek nem is volt szüksége nagyobb beavatkozásra. Az új túramotorral lett teljes a Honda idei palettája.
A 2018-ban átfogó frissítésnek alávetett Gold Wing minden idők legkarcsúbb, legkönnyebb és legfordulékonyabb Gold Wingjeként lépett színre, s ez sem mellékes, hogy összlökettérfogata 1832 köbcentire nőtt, és hétfokozatú DCT-erőátvitel is elérhetővé vált a modellhez. Hogy a típus megőrizhesse vezető szerepét, a 2021-re kissé átfésülték a motort: új, modernebb audiorendszert és hangszórókat építettek be, a fényezések választékában pedig megjelent a Pearl Deep Mud Grey összeállítás, amelynek különlegessége a narancsszínben pompázó első sárvédő, motorburkolat, fényszórókeret, üzemanyag-tartály és farokidom.

A Honda 2021-es újdonságai

A kifejezetten hosszú utazásokra optimalizált Gold Wing Tour 61 literesre növelt, két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas túradobozt kapott, új a szarvasbőr-műbőr üléskárpit és átdolgozott háttámla gondoskodik az utas kényelméről.
{{articleGallery[28488].caption}}
Összesen 24 új, illetve frissített modellt forgalmaz idén Magyarországon a gyártó, kezdve a léghűtéses Vision 110 robogótól, egészen a lenyűgöző Gold Wingig. Természetesen a a MotoGP-ből érkező, elképesztő menetteljesítménnyel bíró CBR1000RR-R Fireblade a zászlóvivő, melyet Chrobák Jani kollégánk tesztelt nemrég, és két kisebb testvére, a CBR500R és a CBR650R. A kalandorokat nemcsak a legendás Africa Twin, illetve transzkontinentális utakra szánt verziója, az Africa Twin Adventure Sports várja, hanem számos kisebb gépek is, beleértve az NC750X-et és a CB500X-et, sőt az X-ADV szabadidő-motort.
{{articleGallery[28487].caption}}
A nakedek megszállottjait a Neo Sports Café család tagjait ajánlják, közöttük a CB1000R-CB1000R Black Edition párossal, valamint a CB650R-rel és a CB125R-rel. Szemrevaló gépek, csakúgy, mint a custom szegmensben hódító rebellis duó, a CMX500 Rebel és a CMX1100 Rebel. Utóbbiak főként a nagy furatátmérőjű, rugalmas erőforrásnak köszönhetik jellegzetes karakterüket, ráadásul a Rebel 1100 tényleg egyedülálló a piacon, hiszen DCT-erőátvitellel is megrendelhető cruiserről van szó.
{{articleGallery[28489].caption}}
Végül pedig itt vannak az A1-es és A2-es és nagyobb ingázók, nevezetesen az új Forza 350 és a szintén új, DCT váltóval felszerelt Forza 750, mely egyaránt prémium színvonalat képvisel, csakúgy, mint az A1-ben brillírozó Forza 125, PCX125, SH125 és Vision 110.