Miként arról korábban már írtunk, a tengerentúli King of the Baggers bajnokságot toronymagasan megnyerő Harley-Davidson Európában is meghonosítaná a versenysorozatot, ezért 2026-ban hat MotoGP-hétvégén pályára lépnek az amerikai V2-esek is, és 12 betétfutammal színesítik a gyorsaságimotoros-világbajnokság programját.
Immáron a sorozat neve is biztos: Harley-Davidson Bagger World Cup, és mint kiderült a sajtótájékoztatón, a rajthoz álló gépek a márka Grand American Touring modelljeire épülnek, és hozzávetőleg 280 kilósak lesznek versenykészen. Csúcsteljesítményük meghaladja a 200 lóerőt, vagyis ez lesz a második legerősebb géposztály a MotoGP-helyszíneken, és a vasak 300 km/órás végsebessége is megsüvegelendő.
A Bagger World Cup első versenycsapatai
Jóllehet, még hosszú hónapok vannak hátra az első, márciusi összecsapásig, az már most biztos, hogy az Egyesült Államokban működő Saddlemen Racing, az ausztrál Joe Rascal Racing és az olasz Cecchini Racing alakulata ott lesz a rajtrácson.
Kíváncsi vagy, hogy milyen köridőt futnak majd a közel hárommázsás vasak? Egy kis segítség a tippeléshez: az SSP600 géposztály tagjaival simán tartják a lépést...
Ha a Cecchini név ismerősen cseng, az nem a véletlen műve, hiszen a csapat vezetője az a Fabrizio Cecchini, aki több mint harminc évet töltött a MotoGP paddockjában – világszínvonalú versenyzők, valamint csapatok alkalmazták a talján szakembert.
Összesen hat helyszínen, 12 alkalommal csapnak össze a V2-esek a 2026-os szezonban. Elsőként az USA-ban (március 27-29.), majd jön májusban a mugellói nagydíj, júniusban a legendás asseni kör, míg a nyári szünet után Silverstone-ban, Aragóniában és a szeptemberi zárófutamon a Red Bull Ringen láthatjuk a Harley versenymotorjait.