Magyar idő szerint tegnap reggel rendezték az Indonéz Nagydíjat, melyről már korábban megírtuk, hogy óriási meglepetéseket hozhat, hiszen az edzéseredmények alapján egyik gyári Ducati sem jutott a Q2-be, amire idén még nem volt példa. Igazi szenzáció, hogy egy újonc, Fermin Aldeguer (Ducati) húzta be az elsőséget, megszerezve élete első nagydíjgyőzelmét, és olyan előnnyel diadalmaskodott, amilyet ritkán láthatunk gyorsaságimotoros-világbajnokságon.
Győzelmében fontos szerepe volt, hogy a királykategória 27 körös versenyének rajtja után az élről induló olasz Marco Bezzecchi visszaesett a hatodik helyre, majd néhány kanyar után rendkívül meggondolatlanul igyekezett előretörni, és hátulról eltalálta Marquez motorjának hátsó kerekét:
Az ütközés után mindkét versenyző hatalmasat bukott, de igazán Márquez járt rosszul, aki olyan szerencsétlenül esett a jobb vállára, hogy – az előzetes vizsgálatok alapján – eltörte a kulcscsontját. A spanyol sztár vélhetőleg továbbra sem zárta a szívébe az Indonéz Nagydíjat, amelyen négyszer indult, de még egyszer sem tudott célba érni...
A mai ütközésben Marc Márquez jobb kulcscsontja sérült meg. A spanyol versenyző ma este Madridba utazik, ahol további vizsgálatokat végeznek majd rajta és azokat követően döntenek az orvosok a kezelés módjáról
– írta Marquez csapata a hivatalos közleményben.
Nem ez a legjobb formája egy világbajnoki cím ünneplésének. Marco Bezzecchi odajött hozzám és elnézést kért. Sajnos ilyen esetek néha megesnek: előfordul, hogy én követek el ilyen hibát, van, hogy más. Az biztos, hogy nem szándékosan tette, de tisztában van vele, hogy ő hibázott
– mondta kissé keserűen Márquez a pálya mellett elvégzett vizsgálatok után.
A futam első tíz körében a szintén spanyol Pedro Acosta vezetett, majd később a Gresini 20 éves újonc motorosa, Aldeguer átvette a vezetést és végül nagy fölénnyel diadalmaskodott, megszerezve ezzel karrierje első futamgyőzelmét.
Tudtad? Amióta a Gresini Racing 2022-ben ismét teljesen független csapattá vált a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, az összes privát versenyzőjével győzelmet aratott. Elképesztő munkát végez Nadia Padovani és a csapata, hiszen velük ért a csúcsra Bastianini, Di Giannantonio, a két Marquez és immáron Fermin Aldeguer is. Ez remek példa, hogy a motorozás királykategóriájában nem feltétlenül van szükség gyári csapatra, sőt gyári, idei motorra sem a győzelemhez, hiszen Aldeguer a tavalyi technikát használja. Azt pedig tényleg csak halkan tették hozzá a spanyol szurkolók, egyébként úgy tűnik, jogosan, hogy milyen aránytalan a MotoGP-ben a fizetési rendszer, amire éppen Aldeguer tegnapi diadala hívta fel a figyelmet. Az ifjú spanyol ugyanis
egy második és egy első helyet szerzett a hétvégén, míg a gyári Ducatival induló Bagnaia egy utolsó helyet és egy kiesést mutathat fel. A bérezés nem ezt tükrözi, ugyanis Bagnaia fizetése a bónuszokkal együtt elérheti a 10 millió eurót, ezzel szemben Aldeguer ennek 2-3%-át keresi, 200-300 ezer eurót kap szezononként.
Moto2-ben a pontversenyben második helyen álló brazil Diogo Moreira győzött fölényesen a listavezető spanyol Manuel González előtt, míg a Moto3-ban a vb-éllovas spanyol José Antonio Rueda diadalmaskodott. Ugyanakkor később szabálytalannak találták Gonzales motorját, ezért kizárták a spanyol kalexest, és ezért a világbajnoki tabella is sokkal szorosabbá vált.
Moto3-ban pedig a középmezőnyből induló Rueda diadalmaskodott, és győzelmével bebiztosította idei világbajnoki címét is, így már csak a középső géposztályban nyitott a vb-cím sorsa. Idén még négy versenyhétvégét rendeznek, a következő helyszín Ausztrália lesz, ahol két hét múlva csapnak össze a világ legjobb motorosai.
Eredmények – Indonéz Nagydíj
MotoGP (27 kör, 116,127 km, a dobogósok):
1. Fermin Aldeguer (spanyol, Gresini) 41:07.65 perc
2. Pedro Acosta (spanyol, KTM) 6.987 másodperc hátrány
3. Álex Márquez (spanyol, Gresini) 7.896 mp h.
Moto2 (22 kör, 94,622 km, a dobogósok):
1. Diogo Moreira (brazil, KALEX) 34:23.800 perc
2. Manuel Gonzalez (spanyol, KALEX) 4.678 másodperc hátrány (később kizárták, így Guevara lett a második)
3. Izan Guevara (spanyol, BOSCOSCURO) 7.261 mp h.
Moto3 (18 kör, 77,418 km, a dobogósok):
1. Jose Antonio Rueda (spanyol, KTM) 29:28.292 perc
2. Luca Lunetta (olasz, Honda) 29:28.597 0.305 másodperc hátrány
3. Guido Pini (olasz, KTM) 0.388 mp h.