Akár Alpinestars reklámnak is elmehetett volna a szegény Loris Baz balesetéről készült képsorozat. Az Avintia Racing versenyzője szó szerint második születésnapját ünnepelhette - hisz' egyébként is hétfőn töltötte be a 23-at -, amikor a sepangi célegyenesben nagyjából 280 km/órás sebességnél egyszerűen szétnyílt a hátsó gumija, ő pedig rendhagyó módon az egyenesben mutatott be egy jókora high-side esést...

motogp-teszt-sepang-michelin-7791
A születésnapos Loris Baz csodával határos módon megúszta a balesetet

Szerencsére nem lett komoly baja, saját lábán jött le a pályáról, azonban az eset nem vet jó fényt az érkező Michelinre, mely eddig is sok kritikát kapott. Mint arról beszámoltunk, az elmúlt télen tucatnyian csúsztak ki az új abroncsok első tesztelésekor, szinte kivétel nélkül a tapadást veszítő első kerékre panaszkodva, míg ezen a héten Baz horrorbalesete, és az egyébként szinte hibátlanul teljesítő és toronymagasan vezető Jorge Lorenzo kicsúszása jelezte, hogy valami nincs rendben.

motogp-teszt-sepang-michelin-7792
Főként a gyors kanyarokban tapasztalható tapadásvesztésre panaszkodtak a pilóták

- A gyors kanyarokban van problémánk, amikor 45 fokos szögnél mélyebbre döntenek a pilóták, ugyanis akkor úgy tűnik, hogy az első és a hátsó abroncs viselkedése eltér egymástól - nyilatkozták a Michelin szakemberei a malajziai tesztelést követően. A fejlesztőmérnökként és motorosként is elsőrangú Casey Stoner is felemelte a hangját ez ügyben:

- Szinte mindannyian küzdünk az ötös kanyarban, a gyors fordulóban - amint gázt adunk - a gép idegessé válik, és rossz érzés vezetni - olyan, mintha az eleje elveszítené a tapadást - nyilatkozta az ausztrál világbajnok. Mivel a tesztelés során többen is hibáztak az említett ötös kanyarban, a probléma valószínűleg az egységes abroncsokra vezethető vissza.

A csapatoknak még két lehetőségük van Phillip Islanden és Katarban tesztelni, mielőtt márciusban éles körülmények között versenyeznek az idei motorokkal, illetve abroncsokkal.

motogp-teszt-sepang-michelin-7790
Az új, egységes motorvezérlő elektronikák mellett a gumik játszották a főszerepet a sepangi teszten

MotoGP teszt, Sepang - eredmények:

1. J. Lorenzo - 1:59,5802. V. Rossi - 2:00,5563. M. Marquez - 2:00.8834. C. Crutchlow - 2:00.9925. C. Stoner - 2:01.070 1.490