A használt és az új gépek is kelendőek, hazánkban évente nagyjából nyolcezer motorra kerül rendszám, ugyanakkor a forgalomból kivont járgányok száma meg sem közelíti ezt. Így aztán nem csoda, hogy az ezredfordulón alig százezer fős hazai motorostársadalom ma már nagyságrendileg 160 ezer tagot számlál.

motorbaleset-statisztika-2001-2014-5735
Az állomány nagymértékű fejlődése és a növekvő üzemanyagfogyasztás ellenére is egyre kevesebb a baleset

A belépőszintű, idősebb motorok ma is ugyanúgy 3-400 ezret kóstálnak, mint húsz évvel ezelőtt, ugyanakkor a fizetések a sokszorosára nőttek az elmúlt két évtizedben, ezáltal könnyebb hozzájutni a viszonylag erős gépekhez. Azt hihetnénk, hogy ez önmagában azt okozza, hogy a többség nem járja végig a szamárlétrát, kisebb rutinnal szerzi meg első komoly motorját, így a növekvő társaság több balesetet is okoz.

motorbaleset-statisztika-2001-2014-5690
Tisztán látszik a tendencia, az utóbbi tíz évben egyre kevesebb incidenst okoztak a motorosok, pedig a számuk töretlenül nőtt. A folyamat - kis késéssel - a segédmotorok szegmensében is megfigyelhető.

Ezzel szemben a számok pont az ellenkezőjére utalnak, hiszen az utóbbi tíz évben legalább harmadával nőtt a hazai motorállomány, míg a motorosok által okozott incidensek száma a 2005-ös 875-ről immáron hatszáz alá csökkent. Az okok között szerepelhet az egyre biztonságosabb járművek megjelenése, az ABS és a többi vezetéstechnikai segédlet elterjedése, miként a motoros utánképzések szerepe is említést érdemel. Persze a remek eredmények mellett nem szabad szó nélkül hagyni, hogy a nyári hónapokban így is sok motoros szenved sérüléseket, az ún. többjárműves balesetek döntő többségében, azaz 70-75 százalékában a motorosok vétlen félként sérülnek meg.