Az első incidens Pécsen, a Zsolnay Vilmos úton történt, ahol egy szabálytalankodó motorvezető csapódott autónak az Előd utcánál. Szerencsére a kétkerekű tulajdonosa ezúttal pár karcolással megúszta a kalandot. Másnap, Bakonypéterd közelében sajnos már életveszélyes sérüléseket szenvedett annak a Kawasakinak a vezetője, aki eddig ismeretlen okok miatt letért az útról és árokba hajtott. Bár a közösségi oldalakon még célzott véradással is segítették a balesetet szenvedett férfit, sajnos később a kórházban életét veszítette. Másnap délelőtt 11 óra körül egy teherautó ütközött motorossal Pilisvörösváron a Fő utca és a Dózsa György utca kereszteződésében, mely során - ezúttal is - a kétkerekűt vezető személy sérült meg.

motorbalesetek-2017-februarjaban-12184
A foltokban nedves, csúszós aszfalt és a napi rutin hiánya is közrejátszik abban, hogy tavasszal rendkívül gyakoriak az önhibából bekövetkezett motorbalesetek

Mint arról korábban több alkalommal írtunk, szakértők azt tanácsolják, hogy a téli kényszerszünet után mindenki a megszokottnál is óvatosabban, megfontoltabban közlekedjen, ugyanis a tavaszi és kora tavaszi időszakban kiugróan magas a motorbalesetek száma.

A legveszélyesebb időszak

- Ez egyebek mellett arra is visszavezethető - tették hozzá -, hogy az elmúlt hónapokban egyszerűen „berozsdásodtak” a reflexek, ezért nem olyan tudatosan és gyorsan reagálnak a pilóták a közlekedési helyzetekre, illetve a nedves, hideg és a síkosságmentesítő anyagoktól poros aszfalt is könnyen elcsúszásokhoz vezethet. Ez utóbbi főként az egy nyomon haladó járműveket sújtja, hiszen autóval legfeljebb koccanás lesz egy kis sebességű megcsúszásból, míg motorral 40-50-nél már súlyos, nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szerezhet a vezető.