Mivel hazánkban a motorkerékpárok nettó árát is 27%-os áfa terheli, nagyon nem mindegy, hogy az átlagos, kétmillió forint körüli A1-es gépet nettó vagy bruttó áron vásárolhatja meg a cég. A magyar áfatörvény szerencsére egyértelműen fogalmaz, könyvvizsgáló vagy jogász segítsége nélkül is könnyen értelmezhető, de biztos ami biztos, röviden összefoglaljuk nektek a lényeget.

Motorkerékpár ÁFA-jának visszaigénylése – szabályos vagy sem?

Akárcsak a KRESZ-ben, a hazai áfatörvényben is jobbára a tiltásokat foglalják össze, ezért így szól a motorkerékpárokra vonatkozó rész:

124. § (1) e) A 120. és 121. §-tól függetlenül nem vonható le a 125 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárt (vtsz. 8711-ből) terhelő, előzetesen felszámított adó.

Ami röviden annyit jelent, hogy csak a 125 köbcentiméter alatti és tisztán elektromos motorok vásárolhatóak meg nettó áron, de természetesen nem ez az egyetlen kitétel, ugyanis az említett, 120. és 121. § szabályozza, hogy minek kell még megfelelnie a vállalkozásnak. Ez utóbbi lehet például a motorhoz kapcsolódó bérbeadás, csomag- ás áruszállítás vagy egyszerű céges ügyintézés stb., azaz bármi, ami tisztán a vállalkozás érdekeit szolgálja.

motorkerekpar-afa-visszaigenylese-2023
A tisztán elektromos hajtású motorkerékpárok és robogók ÁFA-ja visszaigényelhető, attól függetlenül, hogy milyen teljesítményű a jármű

Mivel a minőségi, gazdag felszereltségű, A1-es benzines és elektromos motorok átlagos ára – mint említettük – kétmillió forint körül mozog, vásárlás előtt érdemes alaposan körbejárni a témát. Mi több, más lehetőség is van, hogy a vállalkozások minél egyszerűbben és jobb áron juthassanak céges motorhoz…

BNPL Magyarországon: vásárolj most, fizess később kamatmentesen!

A BNPL az angol „Vásárolj most, fizess később!” rövidítése, mely a gyakorlatban annyit tesz, hogy a vevő csak a vételár felét fizeti ki a termék – ez esetben a jármű – átvételekor, a többit pedig legfeljebb fél év alatt, minden plusz költség nélkül, valóban 0%-os THM-mel törlesztheti, sőt ehhez még hitelt sem kell felvennie.

Nézzünk egy példát, miként fest ez egy új motornál! Például a két akkumulátoros N moto LX08 elektromos robogó vásárlójának a
kezdőrészlete: 633 600 Ft,
törlesztőrészlete: 59 400 Ft/hó,
míg a fizetendő teljes összeg: 990 000 Ft,
a THM és az egyéb költség pedig 0%, illetve 0 Ft

Az elbírálás mindössze 5-10 percig tart, ráadásul ehhez nem kell elhagynod a webshop felületét, hiszen a vásárlással együtt zajlik a folyamat. Azaz nincs annyi plusz teendőd, mint egy banki hitelnél, az egész egyszerű, gyors és – mint említettük – teljesen költségmentes. Arról nem beszélve, hogy a gyakorlati tapasztalatok alapján a futárkodásra használt robogó simán kitermeli a törlesztőrészletet, ha azt nézzük, mennyit spórol a tulajdonos egy benzines motorral összevetve.

motorkerekpar-afa-visszaigenylese-2023
 Ákos kétütemű Hondáról váltott elektromos motorra. Elsősorban a tervezhető költségek és a sokkal olcsóbb „tankolás” vonzotta, de azt sem mellékes, hogy füst és zaj nélkül közlekedhet a városban

A nemrég interjút adott Ákos is a Lvneng LX modelljével dolgozik, és egy év alatt kereken egymillió forinttal költött kevesebbet töltésre, mint amennyibe a régi Honda SH tankolása került volna. Hogy miként jött ki az egymillió forint és milyen gép vásárlását tervezi a Lvneng után, arról itt mesélt nekünk.