Többször írtunk már róla, hogy az elektromos kihívók közúton és pályán is szorongatják a benzineseket: a hazai aszfaltcsíkokon és a távol-keletvali GP-pályán is kiemelkedően szerepeltek az amperfalók, sőt az utóbbi helyszínen új rekordot is felállítottak egy robogó.
Elektromos motorral a Kakucs-ringen
Minden bizonnyal Pétert is ez ihlette meg, aki a márkacsoportba feltöltött beszámolójában mesélte el, hogy milyen volt ezúttal elektromos motorral körözni az egyik legnépszerűbb hazai pályán.
Fél napot töltött Kakucson egy NIU-val, és megosztotta tapasztalatait az RQi Sport modellről, illetve annak fogyasztásáról ilyen körülmények között. Mint elmesélte, teljesen más élmény a kanyarvadászat az elektromossal, mint egy belsőégésű motorral.
Merőben eltérő a súlypont, sőt a gázadagolás is, mivel bármilyen fordulatszámon elérhető a maximális forgatónyomaték. Hogy csak a pályát, és ne a bukóteret tesztelje, bekapcsolt ABS-szel és kipörgésgátlóval (ASR) ment, és ez remek alkalom volt arra, hogy többet tudjon meg a vezetéssegítő rendszerek működéséről, egyben a felfüggesztésről és a fékrendszerről.
0-100-gyorsulás az RQi-val
Sokat elárul a gépről, hogy a blokkolásgátló a kemény féktávokon sem jutott szerephez, míg az ASR csak egyszer avatkozott közbe, amikor tapadást veszített kigyorsítás közben a hátsó kerék. A teljesítményre és a fékrendszerre nem is volt panasza, viszont a felfüggesztésen érezte, hogy közútra, és nem pályára hangolt.
A meredek villaszög, a kis utánfutás, a nem állítható futómű és a viszonylag magas súlypont szokást igényel
emelte ki, illetve azt is bírálta, hogy felszállás közben a motorosruhája minduntalan beleakadt az áltank felhajtható fedelébe.
Összességében élményekkel teli délelőttöt zárt, ami arra is rámutatott, hogy miben lehet még fejlődni. Végül hozzátette: noha vitt magával töltőt, erre nem volt szüksége, mert a délelőtti pályázás végén 52%-ot mutatott a töltésjelző. Persze ez nem olyan meglepő, hiszen tavalyi a teszten is kiderült, hogy lazán elérhető a 85-95 kilométeres hatótáv, sőt városban motorozva a 100 kilométer feletti távolság is bátran bevállalható.