Többször írtunk már róla, hogy az elektromos kihívók közúton és pályán is szorongatják a benzineseket: a hazai aszfaltcsíkokon és a távol-keletvali GP-pályán is kiemelkedően szerepeltek az amperfalók, sőt az utóbbi helyszínen új rekordot is felállítottak egy robogó.

Elektromos motorral a Kakucs-ringen

Minden bizonnyal Pétert is ez ihlette meg, aki a márkacsoportba feltöltött beszámolójában mesélte el, hogy milyen volt ezúttal elektromos motorral körözni az egyik legnépszerűbb hazai pályán.

niu-rqi-teszt-kakucsring
Életkép Kakucsról: jól megfértek egymás mellett a régi és az új iskola szellemében készült gépek 

Fél napot töltött Kakucson egy NIU-val, és megosztotta tapasztalatait az  RQi Sport modellről, illetve annak fogyasztásáról ilyen körülmények között. Mint elmesélte, teljesen más élmény a kanyarvadászat az elektromossal, mint egy belsőégésű motorral.

niu-rqi-teszt-kakucsring
Jóllehet, az RQi csúcsteljesítménye csak 7,5 kW, de a kimagasló nyomatéknak köszönhetően így is villámgyors, különösen egy A1-eshez viszonyítva: alig három másodperc alatt gyorsul 0-ról 50-re, és a százas sprint is csak 8-9 másodpercig tart, ami inkább a 250-es, 300-as kihívók szintje

Merőben eltérő a súlypont, sőt a gázadagolás is, mivel bármilyen fordulatszámon elérhető a maximális forgatónyomaték. Hogy csak a pályát, és ne a bukóteret tesztelje, bekapcsolt ABS-szel és kipörgésgátlóval (ASR) ment, és ez remek alkalom volt arra, hogy többet tudjon meg a vezetéssegítő rendszerek működéséről, egyben a felfüggesztésről és a fékrendszerről.

0-100-gyorsulás az RQi-val

Sokat elárul a gépről, hogy a blokkolásgátló a kemény féktávokon sem jutott szerephez, míg az ASR csak egyszer avatkozott közbe, amikor tapadást veszített kigyorsítás közben a hátsó kerék. A teljesítményre és a fékrendszerre nem is volt panasza, viszont a felfüggesztésen érezte, hogy közútra, és nem pályára hangolt.

A meredek villaszög, a kis utánfutás, a nem állítható futómű és a viszonylag magas súlypont szokást igényel

emelte ki, illetve azt is bírálta, hogy felszállás közben a motorosruhája minduntalan beleakadt az áltank felhajtható fedelébe.

niu-rqi-teszt-kakucsring
– A radiálisan rögzített Brembo nyereg nagyon jól működött, jól adagolható volt, nem melegedett el, igaz, kicsit nyúlt már a fékkar melegen, de ez teljesen normális egy A1-es, utcai motornál. Az viszont mindenkinek időbe telik, míg megszokja, hogy a hátsó fék kezelőszerve nem a jobb lábnál, hanem a kuplungkar helyén van – sorolta fel a legfőbb különbségeket

Összességében élményekkel teli délelőttöt zárt, ami arra is rámutatott, hogy miben lehet még fejlődni. Végül hozzátette: noha vitt magával töltőt, erre nem volt szüksége, mert a délelőtti pályázás végén 52%-ot mutatott a töltésjelző. Persze ez nem olyan meglepő, hiszen tavalyi a teszten is kiderült, hogy lazán elérhető a 85-95 kilométeres hatótáv, sőt városban motorozva a 100 kilométer feletti távolság is bátran bevállalható.