Kezdjük a jó hírrel: utoljára 11 éve volt arra példa, hogy egy évben több mint négyezer új motorkerékpárt vettek Magyarországon, márpedig 2019-ben ez a helyzet - december elején átléptük a négyezres határt. Ez nagy szó, hiszen az évtized legjobb eredménye, miként Európában is 2019 volt a motorszalonok legerősebb szezonja.

nott-a-motor-balesetek-szama-24089
Jól hangzik, hogy évente 12-13 ezer új és használt motort importálnak Magyarországra, de ennél sokkal fontosabb, hogy ugyanennyi új motorjogsit adnak ki - lám, mégiscsak motoroznak a fiatalok és van utánpótlás!

Sajnos a rekordszintű eladás és üzemanyag-fogyasztás azzal jár, hogy nő a forgalom az utakon, s ezzel együtt a balesetek száma is. Nemrég adta ki a rendőrség a motorosok által okozott karambolok statisztikáját, és bizony nem áll jól a szénánk. Decemberig összesen 743 alkalommal helyszíneltek motoros miatt, ami kiugróan nagy szám a 2017-ben mért 600 eset után.

Robogósok, jó emberek

Öröm az ürömben, hogy a robogósok továbbra is „jól hasítanak”, és minden idők második legjobb (!) szezonját produkálták 628 ütközéssel. Csak az tompítja a rendszámos motorok elkeserítő eredményét, hogy hosszú távon vizsgálva nem annyira rossz a helyzet, mint elsőre tűnhet.

nott-a-motor-balesetek-szama-24090
Mondhatnánk, hogy az egyre több nagymotor a rossz statisztika oka, de ez nem feltétlenül igaz. Például az utóbbi két évben bő tíz százalékkal nőtt a rendszámos gépek száma, míg a baleseteké csaknem 24 százalékkal

Szépségtapasz lehet a lesújtó idei eredményre, hogy 2009-ben 742, idén pedig 743 saját hibás ütközéshez riasztották a zsarukat. Ez azért komoly fegyvertény, mert 2009 őszén 141 956 kétkerekű volt itthon, míg idén nyár végén már 185 712, ezzel szemben az okozott balesetek száma jottányit sem változott.