· Képek: MTI · 2020. szeptember 16. 20

Nőtt a motorosok által okozott balesetek száma

Nem jó, de nem is tragikus

Noha egy évtized alatt harmadával nőtt az itthon futó nagymotorok száma, ez önmagában nem indokolja, hogy 2008 óta nem volt ilyen sok motorral okozott baleset a közutakon, mint napjainkban.
Az elmúlt években gyakran hivatkoztak a motorosokra mint a közlekedők „bezzeg kategóriájára”, és nem véletlenül. Hiába harsogták a híradók és írták az újságok, hogy megint motoros sérült meg valahol, a KSH statisztikájából egyértelműen kiderült: a motorok száma nő, az okozott baleseteké pedig csökken. Szép munka, jogos a vállveregetés...

Jelentősen nőtt a motorosok által okozott balesetek száma

Nem is lehetett panasz a számokra, hiszen 2005 és 2015 között 27%-kal csökkent a sajáthibás motorbalesetek száma, pedig az új és használt gépek mennyiségéből, valamint a folyamatosan bővülő benzinfogyasztásból arra következtethettünk, hogy egyre több kilométert tesznek meg a magyar motorosok.
{{articleGallery[26885].caption}}
Sajnos 2017-ben megfordult a tendencia, és olyan ugrásszerűen nőtt az okozott balesetek száma, amire 2008 óta nem volt példa. Hogy konkrét tényeket is mondjunk: 2017-ben kereken 600, míg tavaly 768 karambolt jegyeztek fel, ahol motoros hibázott, vagyis majdnem harmincszázalékos a növekedés mindössze két év alatt.
Persze a hosszútávú tendencia továbbra is kedvező, elvégre az utóbbi két évtizedben, azaz 2000 és 2019 között másfélszeresére nőtt a motorosokhoz köthető incidensek száma, viszont pont kétszer annyi nagymotor fut napjainkban, mint az ezredfordulón.