Alapvető elvárás a bukósisakokkal szemben, hogy minél inkább csillapítsák a szélzajt és a motor hangját, hiszen hosszú távon kimondottan fárasztó és veszélyes a monoton zúgás, ami csökkentheti a vezető éberségét. Igen ám, de a csendes sisak miatt úgynevezett „süketfoltok” alakulhatnak ki, azaz bizonyos magasságú hangokat nem vagy csak későn észlelünk a bukóban.

resonar-bat-8d
Az eszköz nagy előnye, hogy akkumulátor és vezeték nélkül működik, tehát nincs más teendő, mint a sisak jobb és bal oldalára rögzíteni egy-egy ilyen egységet, és már használható is

Ezt küszöböli ki a Resonar, mégpedig úgy, hogy a bármely sisakra utólag felszerelhető egység az ilyen hangokat is eljuttatja a vezetőhöz, ami fontosabb, mint gondolnánk. Az agy ugyanis a látvány és a hangok együttes elemzése alapján alakít ki képet a környezetéről, vagyis ez megkönnyíti, hogy pontosan felmérjük a körülöttünk haladók távolságát és sebességkülönbségét.

resonar-bat-8d
Érdekesség, hogy a Resonar kialakításánál az emberi fülkagyló és hallócsatorna alakját utánozták, hogy a lehető legtermészetesebb legyen az összhatás

Emellett a Resonar hangszűrőként is működik, így a légörvények zaját – úgy 80 km/órás tempóig – szinte teljesen kioltja, ami szintén azt szolgálja, hogy a motoros a közlekedésre összpontosíthasson. Nem véletlen, hogy éppen ez a cég rukkolt elő a forradalmi eszközzel, ugyanis a Resonar társalapítója, Felipe Morales kilenc évvel ezelőtt elveszítette egyik legjobb barátját, aki közúti motorbalesetben hunyt el.